در سالیان گذشته و ادوار قبل، متاسفانه رابطین امور بانوان در ادارت استانی، صرفا در حد یک ابلاغ از سوی مدیران بوده است و تاثیرگذاری و عملکرد ضعیفی در فرهنگ‌سازی در عرصه‌ی برنامه‌ریزی و استفاده از پتانسیل‌های بانوان نشان داده‌اند.

بانوان جز عظیمی از جامعه‌ی ما می‌باشند که تاثیرگذاری انها، جز در محیط اجتماعی و کاری در نهاد خانواده نقش اساسی دارد. حضور بانوان همفکر با دولت، در نهادهای رسمی، اجتماعی و بخصوص در  دفتر  بانوان و امور خانواده‌ی استانداری و بالطبع در نهادها، سازمان‌ها و ادارت استان می‌تواند در شکوفایی فرهنگ اسلامی- ایرانی اصیل بر پایه‌ی سبک زندگی اسلامی با عقلانیت بالا کمک شایانی را بنماید. حضور بانوان همفکر و همراه دولت می‌تواند تاثیر زیادی در برنامه‌ریزی بهتر برای استفاده از توان مدیریتی، شناختی و تربیتی جامعه‌ی هدف، داشته باشد.

حضور بانوان در کنار دولت و همراه با آن می‌تواند در روند شناسایی مشکلات حوزه‌های مختلف، چالش‌های پیش روی خانواده‌ها و کارکردهای آن‌ و مسایل فرهنگی – اقتصادی و نیز اصلاح کنش‌های نامتعارف موجود کمک شایانی بنماید. با حضور افرادی در راس امور در بدنه‌ی نهادها، می‌توان امیدوار بود که با توجه به بند «یک»  اصل «یکصد و ده»  قانون اساسی و ابلاغ سیاست‌های آن توسط مقام معظم رهبری، تحت عنوان «سیاست کلی خانواده»  اقدامات قابل قبولی را انجام داد.

مدیران محترم نهادها، سازمان‌ها و ادارات می‌بایست با بکارگیری بانوان همفکر و اختصاص بودجه‌ی کافی برای فعالیت آنان، راه‌گشای مشارکت این عزیزان در عرصه‌های مهم اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی جامعه و تامین امنیت روانی خانواده‌ها باشند. تاثیر این مهم، زدودن کج‌فهمی‌ها از جامعه خواهد بود و راه روشن در پیش روی این جامعه‌ی آرمانی.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله