بیکی گفت: از ظرفیت بسیار مناسب کارخانه گچ که سال هاست راکد بوده، استفاده و با فعال سازی آن، ظرفیتش را بهینه استفاده کنیم.

«مجید بیکی» فرماندار شهرستان نهبندان در جلسه “ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان” که با موضوع تعیین تکلیف #کارخانه_گچ شهرداری نهبندان و با حضور رئیس دادگستری شهرستان، جمعی از اعضای شورای شهر نهبندان، شهردار و مدیران مرتبط برگزار گردید، بیان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی این آمادگی را دارند که در شهرستان نهبندان و بدون جابه جایی کارخانه گچ و با حفظ آن، اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی کارخانه جدید نمایند.

? وی ادامه داد: طرح سرمایه گذاران برای راه اندازی کارخانه ای است که از کارخانه گچ تبدیل به زنجیره و واحد بعدی آندالوزیت خواهد شد که مواد معدنی آن در شهرستان نهبندان استخراج می گردد و ماده آن در صنایع فولاد و ذوب آهن کاربرد دارد.

? بیکی افزود: می شود با واگذاری کارخانه گچ به شکل قانونی به سرمایه گذار دارای صلاحیت و اهلیت، آن را به یک واحد اشتغال زایی مناسب و فعال تبدیل و از آن در جهت توسعه اقتصادی منطقه استفاده کرد.

? فرماندار با تاکید بر تعیین تکلیف کارخانه گچ عنوان کرد: همه دستگاه های اجرایی و قضایی این نگاه را دارند که قفل این واحد بعد از ۱۸ سال توسط شهرداری و شورای شهر باز شده و اقدامی صورت گیرد که به نفع شهرداری و شهرستان باشد.

فرماندار نهبندان در ادامه گفت: دغدغه همه مسولین شهرستان کمک به واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال در شهرستان می باشد و باید تلاش کنیم تا این ظرفیت در شهرستان نهبندان، به بالفعل تبدیل شود.

? مهندس بیکی در پایان گفت: جلسه نهایی در خصوص چگونگی واگذاری و فعالیت کارخانه برگزار و نظرات و پیشنهادات مورد نظر اتخاذ شود و در نهایت به جمع بندی برسانیم لذا امیدواریم بتوانیم با ایجاد رونق در شهرستان دغدغه شغلی شهروندان عزیز را برطرف نماییم.

? حجت الاسلام مختاری رئیس دادگستری شهرستان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته تاکنون که به نتیجه مناسب ختم نشده است، گفت: عدم تعیین تکلیف کارخانه گچ از مصادیق ترک فعل بوده که قابل پیگیری و اقدام متناسب خواهد بود؛ لذا درخواست داریم هر چه سریعتر برای رونق آن اقدام لازم از سوی متولیان صورت گیرد.

? لازم بذکر است در این جلسه اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با استفاده بهینه از کارخانه گچ پرداختند.