پروژه بیمارستان خوسف از ۱۳۹۲ شروع شد و بعد از وقفه طولانی با پیگیری‌ دولت سیزدهم تکمیل شد و تجهیزات بیمارستان به طور کامل نصب و ۴۴ نیروی انسانی نیز جذب شد. اینک قرار است متخصصان داخلی، قلب و زنان طی دو ماه آینده در بیمارستان مستقر شوند.

جمیله احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پروژه بیمارستان خوسف از سال ۱۳۹۲ شروع شد و عملیات ساختمانی آن وقفه طولانی مدت داشت تا اینکه با پیگیری‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شد، این پروژه نیمه تمام تکمیل شد.

وی گفت: نیمه مهر امسال بخش اورژانس بیمارستان به بهره‌برداری رسید. تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان هزینه شده و امید است تا پایان امسال بهره‌برداری کامل از همه بخش‌های آن محقق شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف افزود: موسوی میرزایی افزود: تجهیزات بیمارستان به طور کامل تهیه شده و در آینده نزدیک که پزشکان متخصص استان توزیع شوند در اولین گام یک سهمیه پزشک متخصص داخلی به این بیمارستان اختصاص می‌یابد.

احمدی بیان کرد: ۴۴ نیرو برای بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان جذب شدند که تا ۲ ماه آینده شروع به کار می‌کنند .و پزشکان متخصص نیز ۲ روز در هفته پذیرای بیماران خواهند بود.

وی گفت: این نیرو‌ها در بخش‌های پرستاری، پزشک عمومی، داروساز، اداری مالی، مامایی، اتاق عمل، هوشبری و آزمایشگاه فعالیت خواهند کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف اظهار داشت: متخصصان داخلی، قلب و زنان نیز ۲ روز در هفته پذیرای بیماران در این بیمارستان هستند که برنامه حضور آنان در روز‌های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

پروژه بیمارستان خوسف از سال ۱۳۹۲ شروع شد و عملیات ساختمانی آن وقفه طولانی مدت داشت تا اینکه با پیگیری‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شد، این پروژه نیمه تمام تکمیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مهر امسال در بازدید از این بیمارستان گفت: ساخت بیمارستان خوسف که از سال ۱۳۹۲ شروع شد، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در مدت ۲۲ ماه از دولت سیزدهم به اتمام امور ساختمانی رسید که نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم را به مردم مناطق محروم می‌رساند.

سید محمد موسوی میرزایی افزود: تجهیزات بیمارستان به طور کامل تهیه شده است و در آینده نزدیک که پزشکان متخصص استان توزیع شوند در اولین گام یک سهمیه پزشک متخصص داخلی به این بیمارستان اختصاص می‌یابد.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۵ کیلومتری بیرجند است.