رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت تردد خودرویی از ۲۴ مرداد ماه جاری تاکنون ترددهای جاده‌ای در این استان ۳۲ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ علیرضا رضایی  اعلام کرد: همزمان با سراسر کشور براساس مصوبات  ستاد ملی کرونا طرح ممنوعیت و محدودیت تردد خودرویی از ساعت ۱۲ روز یکشنبه (۲۴ مرداد)  در خراسان جنوبی نیز آغاز شد که در این طرح تاکنون ترددهای جاده ای ۳۲ درصد، ورودی به استان ۳۸ درصد و خروجی از استان ۴۲ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح تاکنون یک هزار و ۲۴ خودرو اعمال قانون شده است افزود: در این زمینه ۸۵۳ تذکر لسانی نیز به رانندگان داده شد همچنین ۵۹۵ خودرو بازگشت داده شده است.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: طرح ممنوعیت ورود و خروج خودروها تا نیمه شب پنجم شهریور ماه ادامه دارد و منع تردد شبانه کماکان تا زمانی که ستاد ملی کرونا اعلام کند ادامه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

براساس مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد بین استانی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۲ روز یکشنبه (۲۴ مرداد) در خراسان جنوبی آغاز شد و تا پنجم شهریور ماه خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود به استان و خودروهای بومی اجازه خروج را ندارند.

جرایم در نظر گرفته شده در شهرهای قرمز ۱۰ میلیون ریال و شهرهای نارنجی ۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده است، رانندگان متخلف نیز ضمن اعمال قانون از ورودی شهرها برگشت داده می‌شوند.

همه اصناف، ادارات و بانک‌ها نیز از روز دوشنبه (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه (۳۰ مرداد) به جز ادارات و اصناف ضروری تعطیل شدند.