?نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند تأکید کرد: حوزه فرهنگ نیازمند تحولات بنیادی است.
سید علیرضا عبادی با بیان این مطلب در شورای فرهنگی عمومی استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد تحولات بنیادی در حوزه فرهنگ باشیم که باید این مسئله و نیاز به صورت کشوری و با استفاده از ظرفیت متخصصین مجرب دنبال شود.
?به گفته وی؛ ما تاوان سال‌های بی‌تفاوتی به فرهنگ را تحمل می‌کنیم اما توجه خاصی که در حال حاضر به این مقوله شده مایه امیدواری است.
?وی با بیان این که انجام فعالیت های فرهنگی طلسم نیست و مشابه بقیه قضایاست که در زندگی با آن روبرو هستم، تصریح کرد: زمینه برای رشد و دفع و رفع آفاتش نیز وجود دارد که باید شناسایی، زمان بندی و نظارت بر اجرا شود.
?آیت الله عبادی ادامه داد: در مقوله فرهنگی در ابتدا آنچه هست باید تثبیت شوددر مرحله دوم وضع موجود را تعریف و وضع مطلوب را ترسیم کنیم که در این بین فاصله ای داریم که باید در این فاصله به صورت فراگیر، هرچه علت تقویت یک فرهنگ صحیح انسانی و اسلامی است، اجرا شود.
?وی تأکید کرد: سران یک مجموعه که به صورت مستقیم تأثیرگذار هستند باید خودشان اصول فرهنگ اسلامی را در زوایای مختلف رعایت کنند و بارتاب آن در بین مردم تقویت فرهنگ است.
?امام جمعه بیرجند با بیان اینکه یک شجره برای رشد نیاز به تغذیه مطلوب دارد، بیان کرد: مردم ما و به خصوص خانواده را به عنوان اصل چگونه تغذیم کنیم؟ رسانه عمومی و مکتوب چه وظایفی و رسالتی برعهده دارند؟ برنامه و تولیدات اینها برای رسیدن به اهداف هم باید مشخص شود.

?آیت الله عبادی تصریح کرد: شایسته آن است در این مسئله کشوری، عالی‌ترین متخصصینی که در حوزه و دانشگاه هستند و علم و تجربه دارند در قالب یک هیئت اندیشه ورز نظرات شان گرفته و بعد ابلاغ شود.
?وی با تأکید براینکه در این زمینه باید تصمیم، تعریف و پیگیری صحیحی داشته باشیم، بیان کرد: مسئله ما آفت‌ها ست، برای اینها چه برنامه سازنده ای داریم؟ به عنوان مثال مسئولان فرهنگی باید زمانی که گردشگر وارد استان می‌شود به صورت کارشناسی و کاملاً مثبت، مفید، مؤثر با احترام و حفظ شخصیت وقتش را پر کنند.
?نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مهمترین برنامه‌های فرهنگی با توجه به رسالت آن باید در آموزش و پرورش تعریف شود، بیان کرد: در این زمینه هم باید برنامه‌های سازنده و کارشناسی طراحی شود و آموزش باید به همراه مسائل علمی و هنری باشد .
?وی با اشاره به اینکه دشمن در زمینه فضای مجازی به صورت تخصصی وارد شده و روزانه ۱۷ هزار دروغ را به فرزندان ما القا می‌کند، بیان کرد: اما در بی‌هنری ما همین بس که ما راستش را هم نمی‌توانیم به فرزندان خودمان ارائه دهیم.
?آیت الله عبادی تأکید کرد: در قالب یک برنامه‌ریزی کارشناسی و منسجم با زمان بندی معین باید تکلیف همه ما مسئولان و دستگاه‌ها مشخص شود تا بدانیم هر یک از برنامه‌ها در چه زمانی قابل اجراست.
?وی با اشاره به اینکه دشمن به وسیله ایجاد فساد خود را تثبیت می‌کند، بیان کرد: شما با منطق جلو بروید و همان کاری را که انبیاء کردند، انجام دهید.
?به گفته وی؛ در بیدار کردن فطرت و عقل باید حسن استفاده را داشته باشیم، اگر بتوانیم این کار انجام دهیم و حق در برابر باطل قرار گیرد، باطل نابود می‌شود و دشمن به وسیله تهدید و تطمیع در مقابل ما قرار گرفته و این شیوه دشمن است و ما باید بر پایه اصول ایمانی در برابر دشمن و اهداف آن قرار گیریم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور