مدیر آب و فاضلاب قاینات گفت: در چهار ماه ابتدای امسال به دلیل گرمی هوا و حل مشکل کم آبی روستاییان حجم آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان ۷۰ درصد نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

حسین توکلی  افزود: جهت ارتقای سطح ارائه خدمات آب شرب به روستاهایی که فاقد شبکه و یا دارای تنش و بحران آبی هستند از ظرفیت شهرداری‌ها، هلال احمر شهر قاین و شهرهای تابعه نیز تا پایان تابستان بهره می‌گیریم تا روستاییان شهرستان دغدغه‌ای در خصوص تامین آب خود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای امسال ۵۴۳ سرویس آب به حجم  هفت هزار و ۲۰۶ میلیون متر مکعب برای روستاییان شهرستان حمل شده است، اضافه کرد: بیشترین حجم آبرسانی سیار را در تیرماه به مقدار ۱۸۶ سرویس و به حجم ۲ هزار و ۵۶۵ متر مکعب داشته‌ایم.

توکلی ادامه داد: همچنین تعداد سرویس حمل شده در چهار ماه اول سال گذشته ۳۹۱ سرویس بوده که به دلیل شرایط خشکسالی و کم آبی در روستاها در مدت مشابه سال جاری در راستای رفاه روستاییان به ۵۴۳ سرویس افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین در سال جاری آبرسانی سیار به روستاهای عشایری به تعداد ۱۰ روستا با جمعیت بالغ بر ۷۰۰ نفر، تامین آب توسط امور آب و فاضلاب شهرستان و حمل آب با توسط امور عشایری صورت گرفته است.

مدیر آب و فاضلاب قاینات با اشاره به اینکه در شهرستان قاینات بیش از ۱۰۰ روستا دارای تنش آبی و یا در وضعیت بحرانی آب شرب داریم، اضافه کرد: در حال حاضر آبرسانی سیار به تعداد حدود ۴۰ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار نفر  از طریق ۲ دستگاه تانکر انجام می‌شود و با توجه به دستور استاندار مبنی بر تامین حداقل ۱۵۰ لیتر آب برای هر خانوار در شبانه‌روز، آبرسانی سیار به روستاهای سطح شهرستان بر همین مقدار حجم آب برنامه‌ریزی شده است.

توکلی اظهار داشت: با تداوم خشکسالی در سال جاری و به تبع آن افزایش روستاهایی که با تنش آبی و کمبود شدید آب مواجه هستند، تامین مصارف شرب روستاها باید با تانکر  انجام شود که در این راستا امور آب و فاضلاب شهرستان با کمبود تانکر مواجه است و نیازمند مساعدت سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور عشایری هستیم.

وی در خصوص کیفیت آب ارسالی به روستاییان شهرستان هم گفت: در خصوص کیفیت آب حمل شده به روستاها، اطمینان از حصول کلر باقی مانده در محل بارگیری و تخلیه در محل روستا فراهم شده و هیچ‌گونه کوتاهی و قصوری ناشی از توزیع آب غیر بهداشتی که باعث تهدید سلامت عمومی ناشی از مصرف آب آشامیدنی شود، پذیرفته نیست.

توکلی ادامه داد: همچنین کلرسنجی آب حمل شده توسط راننده تانکر در برگه‌های کلرسنجی ثبت و در پایان هر ماه به تایید خانه‌های بهداشت روستاها می‌رسد.