#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پیشگیری و نظارت مسئله مهم در سازمان قضایی نیروهای مسلح است و با نظارت‌های قوی باید مانع شویم که مسوول خطا کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با رییس و کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر نظارت‌ها قوی باشد، ریشه این نظارت‌ها دلسوزی و دوستی است و اگر مانع از خطاها شود، دو کار مهم می‌شود یکی اینکه خود شخص حفظ می‌شود و دیگری اینکه شخصیتش در جایگاهش حفظ شود.

وی افزود: تا اینکه نظارتی با تساهل فرد را وادار به خطا کند و اینکه مسوولی از کشور فرار می‌کند و یا در دادگاه محاکمه می‌شود، خیلی بد است، هم سرمایه مردم و هم شخصیتش خودش ضایع شده است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: موضوع نظارت از پیگیری‌ها مهم‌تر است، همانطور که بهداشت از درمان مهم‌تر است چرا که هم خود فرد حفظ می‌شود و هم به عنوان شخصیت، سرمایه جامعه حفظ می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: امیدوارم این بیداری و هوشیاری برای همه مسوولان متولی که جنبه نظارتی دارند، وجود داشته باشد، هر فرد صفر کیلومتر را نمی‌توان در مسوولیت قرار داد و خیلی هزینه می‌شود تا کسی مدیر و مسوول شود و این افراد سرمایه جامعه هستند.

وی عنوان کرد: اینک در کنار سایر امور، پیشگیری و نظارت جزو کار اصلی شماست، این موضوع کار ارزشمندی است که هم به نفع نیروی‌های مسلح و هم به نفع کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دادگاه‌های ویژه برای برخی از صنف‌های خاص چه به دلیل تخصص و جایگاه ویژه و چه به دلیل اینکه افکار عمومی آسیب نبیند، وجود دارد، اضافه کرد: نیروهای مسلح جایگاه ویژه‌ای در حفظ جان و ناموس مردم دارند، این سازمان کاملا توجیه دارد.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه نیروهای مسلح در حیطه کار خود قانون‌دان و قانون‌پذیر هستند، کار شما سهل‌تر از صنوف مشابه دیگر است و شما مخاطبین خود را خیلی خوب می‌توانید توجیه کنید.

رییس سازمان قضایی نیروی مسلح خراسان جنوبی هم گفت: در قانون اساسی یک از مراجع تخصصی رسیدگی به جرایم سازمان قضایی نیروی‌های مسلح است، در زمینه آموزش و پیشگیری از جرم در سطح مختلف نیروهای مسلح با تخصص لازم کار می‌کنیم.

محمد حسین محمدپور افزود: در هر یگان و مجموعه‌ای براساس نیازها و آسیب شناسی که انجام شده در زمینه آموزش و پیشگیری از جرایم کار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای امر سازمان قضایی نیروی‌های مسلح استان در زمینه پیشگیری و آموزش پیش‌رو بوده است، اضافه کرد: یکی از اقدامات دیگر سازمان قضایی نیروی‌های مسلح نظارت بر زندان‌ها و یگان‌ها است که در این خصوص مستمر کارکنان سازمان در یگان‌های مختلف حضور دارند.

محمدپور از ائمه جمعه خراسان جنوبی و مردم خواست در هر زمینه‌ای در مرکز استان و شهرستان‌ها در امور نظامیان مسئله‌ای وجود دارد، منتقل شود تا ورود پیدا کنیم.