#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: فصل نوینی از ارتباط بین مردم و مسوولان‌ رقم‌ خورده است لذا فاصله‌ای که بین مردم، اصناف و مسوولان در گذشته وجود داشت اکنون وجود ندارد.

جواد اشرفی روز سه‌شنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان صنفی و تولیدی خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و دهه تولید و تجارت (یکم تا دهم تیر ماه) افزود: آموزش‌های لازم قبل و حین کار از اهمیت زیادی برخوردار است و شفاف‌سازی درخصوص موضوعات مختلف از طریق مطالبه‌گری امکانپذیر است.

وی گفت: عده‌ای فرصت‌طلب همیشه حضور داشته‌اند اما باید خط خبری رسانه‌های استان تنها درخصوص مشکلات نباشد، به عنوان مثال در ارتباط با اصناف فقط بر عده قلیلی که تخلف کرده‌اند تمرکز نشود و به موارد مثبت نیز پرداخته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: مطالبه‌گری حق رسانه‌ها و پاسخگویی نیز وظیفه مسوولان است لذا حتما خط خبری خوبی توسط رسانه‌ها به‌ویژه برای اصناف ایجاد شود.

وی گفت: اصناف استان در زمینه همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی با آنها دغدغه نداشته باشند زیرا همه دستگاه‌ها همکاری می‌کنند و در دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه ادارات مالیات، تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های حاکمیتی این همراهی وجود دارد.

اشرفی با بیان اینکه نقش اصناف در اقتصاد بی‌بدیل بوده است افزود: هر صنفی یا گروهی می‌خواست از این قشر به نفع خود استفاده کند که برای همه شفاف است اما اصناف همیشه پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی بیان کرد: آنچه در شرایط فعلی رقم‌ می‌خورد اینکه عده‌ای درصدد هستند بین اصناف و مردم، اصناف و مسوولان و سایر اقشار شکاف ایجاد شود که نباید اجازه داد این شکاف عمیق شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به موضوع مالیات به عنوان یکی از دغدغه‌های اصناف استان اظهار داشت: آنچه در این حوزه دغدغه دارید بخشی به دلیل نبود شناخت مساله است و خیلی از اصناف این مطالبه را از مدیران نداشته‌اند تا شفاف‌سازی انجام شود.

وی تصریح کرد: گفتمان بین اتاق اصناف و مالیات باید خیلی قبل‌تر رقم‌ می‌خورد زیرا بار روانی و اثراتی که برای افکار عمومی ایجاد می‌شود، زیاد است.

اشرفی گفت: مناعت طبع خراسان‌ جنوبی سراغ همه رفته و برخی مدیران کمتر مطالبه‌گری می‌کنند در حالی که با گفتمان‌سازی می‌توان موضوعات را شفاف کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: درخصوص مالیات متناسب با تقاضای اتحادیه یا اصناف باید جلسات شفاف‌سازی برگزار شود چراکه گاهی احساس نبود امنیت، از ناامنی بیشتر است.

وی با اشاره به گلایه برخی صناف از گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان افزود: در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به تفصیل در اتاق بازرگانی بیرجند بحث شد و پیشنهادات و درخواست‌های نیز داده شده که در حال بررسی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۱۹ پروانه کسب در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی استان صادر شد.

عباس جرجانی افزود: از مجموع پروانه‌های صادره ۴۶۹ مورد توزیعی، ۱۵۳ مورد تولیدی، ۱۲۵ مورد خدمات فنی و ۱۷۲ مورد در حوزه خدماتی بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۲۹۴ واحد صنفی در استان فعال است که بیشتر واحدها با ۱۳ هزار و ۷۴۲ مورد در حوزه توزیعی فعالیت دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: میزان اشتغال ایجاد شده از ابتدای امسال تاکنون ۲.۵ برابر آمار صدور پروانه کسب صادره و معادل ۲ هزار و ۲۹۴ مورد بوده است.

وی با اشاره به منقضی شدن هشت هزار و ۱۲۵ پروانه کسب در استان تصریح کرد: امسال همچنین ۱۷۳ پروانه کسب در استان به دلایل متعدد ابطال شده و پروانه‌های منقضی شده نیز در حال پیگیری برای تمدید است.

جرجانی عنوان کرد: امسال هشت مورد انتخابات هیات مدیره و بازرس اتحادیه‌های صنفی در شهرستان‌ها به صورت الکترونیکی و ۱۵ جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌ها صنفی در استان برگزار شد.

همزمان با هفتمین روز از دهه تولید و تجارت، همایش تجلیل از برگزیدگان صنفی و تولیدی خراسان جنوبی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل امور مالیاتی، هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان، روسای اتحادیه‌های صنفی و جمعی از اصناف در بیرجند برگزار شد.