مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۶ هزار و ۳۸۰ معلم و دانش‌آموز استان در پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من» برای مدرسه‌سازی شرکت کردند.

محمدعلی واقعی روز شنبه در بازدید از دبستان امام حسین (ع)، هنرستان هنرهای زیبا و دبیرستان رباب سیار روستای حاجی‌آباد بیرجند افزود: صد درصد معلمان و دانش‌آموزان این مدارس، در پویش من مادرم شرکت کردند.

وی با اشاره به قرار گرفتن خراسان جنوبی در جایگاه سوم مشارکت در پویش ملی «من مادرم بچه‌های ایران فرزندان من» عنوان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جامعه استان را بانوان و دانش‌آموزان دختر تشکیل می‌دهند و دارای ظرفیت‌های ویژه هستند، اکنون این پویش با رویکرد مشارکت بیشتر بانوان در امر مقدس مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی فرهنگ‌سازی را مهمترین رسالت و هنر فرهنگیان دانست و اظهار داشت: براساس سند تحول بنیادین یکی از زیرنظام‌ها و زیرشاخه‌های سند، مشارکت مردم و حضور مردم در مدرسه‌سازی است.

وی گفت: این پویش یک طرح فرهنگی و تربیتی است و دانش‌آموزانی که در بازسازی و تکمیل مدرسه نقش داشته باشند، ثمره آن را در سالیان بعد خواهند دید.

واقعی افزود: عواطف مادرانه آن قدر عمیق است که بانوان با دیدن کودکان محروم حتی اگر فرزندشان نباشد، تمایل به حمایت دارند و به واسطه نیروی محبت وجودشان، نسبت به آینده کودکان احساس مسئولیت می‌کنند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان مشارکت در این پویش می‌توانند با مراجعه به سامانه ajorBajor.ir نسبت به انتخاب استان و واریز مبلغ اهدایی خود اقدام کنند.