شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تیم‌های پایش و کنترل علائم احتمالی بیماری کرونا به منظور ایجاد اطیمنان و آرامش مردم در مبادی ورودی استان مستقر شدند.

محمد دهقانی فیروزآبادی  افزود: از امروز با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ورودی‌های اصلی استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تحت کنترل قرار گرفت.

وی گفت: دستگاه‌هایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، شهرداری و راهداری در این زمینه همکاری دارند.

وی بیان کرد: ورودی‌های اصلی از جمله راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری و فرودگاه برای شناسایی افراد با علائم مشکوک کرونا در اولویت این طرح قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: روز گذشته ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در استان برگزار و این نشست منجر تصمیمات خوبی شد.

وی ادامه داد: با دستور استاندار، تمامی ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان از امروز (شنبه) به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

دهقانی گفت: همچنین از امروز به مدت سه روز تمامی مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی به تبع کشور تعطیل است و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی در دستور کار مدیران قرار دارد.

وی با اشاره به تعطیلی یک هفته‌ای دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی در استان افزود: با توجه به تعطیلات تعیین شده و اعلام پیک کرونا در این هفته، از شهروندان و هم استانی‌ها درخواست داریم در خانه بمانند و از مسافرت‌های غیرضروری و حضور در تجمع‌ها خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به تعداد نمونه‌های ارسالی افراد دارای علائم بیماری به تهران اشاره‌ نکرد اما گفت: تا عصر دیروز تمامی نمونه‌ها منفی بوده است اما ظهر امروز نتایج آزمایش افراد مشکوک اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشده و نتیجه نمونه‌های ارسالی مشکوک به کرونا منفی بوده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۴ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.