استاندار خراسان جنوبی گفت: ملت ایران هوشمندانه و غیرتمندانه، وحدت و ایستادگی خود را در پاسخ به همه جسارت‌ها نشان داد و در نهم دی نقطه پایانی بر توطئه‌ها و مطامع دشمنان داخلی و خارجی گذاشت.

 جواد قناعت در پیام خود به مناسبت حماسه نهم دی روز “بصیرت و میثاق امت با ولایت” به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که ‌”در قضیه‌ ۹ دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته بر می‌گردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب، یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیمِ بی‌نظیرِ تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد”.

وی افزود: ‌در تاریخ ایران اسلامی، روزهای خاص فراوانی وجود دارد که تداعی‌کننده حوادث و رویدادهای مهمی هستند، رخدادهای عظیمی که خود یا پیامدهای ناشی از بروز آنها، درس عبرتی برای آیندگان شده و هرگز کهنه نمی‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ‌در انبوه این حوادث، یوم الله نهم دی ماه که در تقویم مناسبت‌های ملی، عنوان “روز بصیرت و میثاق امت با ولایت” را بر خود گرفته، روزی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) به همت مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، به‌ویژه نسل سوم انقلاب، سیلی محکمی به صورت کسانی نواخته شد که سعی داشتند مسیر حرکت اسلامی را با ایجاد فتنه منحرف کنند.

وی ادامه داد: ‌بدون تردید فتنه ۸۸، عرصه رویش نیروهای حامی انقلاب و صحنه نمایان شدن چهره افراد زاویه‌دار انقلاب و عناصر ضد انقلاب بود؛ در این رویداد تاریخی، جمعی از خواص بی‌بصیرت، با تحلیل‌های سطحی و غیر واقعی خود از حوادث و اتفاقات آن روزها، بر طبل ادعاهای واهی ضدانقلابیون کوفتند و برای همیشه از صفوف به هم پیوسته مردم فاصله گرفتند و باز هم این مردم بودند که نشان دادند هیچ شخص، گروه یا ماجرایی نمی‌تواند آنها را از خط نظام و رهبری جدا سازد.

‌اینجانب ضمن تکریم همت انقلابی و مؤمنانه حماسه‌سازان همیشه جاوید نهم دی ماه ۸۸ و با امتنان از ملتی که هوشمندانه و غیرتمندانه، وحدت و ایستادگی خود را در پاسخ به همه یاوه‌گویی‌ها و جسارت‌ها نشان داده و نقطه پایانی بر همه توطئه‌ها و مطامع دشمنان داخلی و خارجی گذاشتند، اعلام می‌دارم آحاد مردم شریف، بصیر، متدین، انقلابی و ولایتمدار استان خراسان جنوبی در دفاع از ولایت مطلقه فقیه و انقلاب اسلامی همواره محکم و استوار ایستاده‌اند.

قناعت بیان کرد: ‌امید که با استعانت از خداوند منان و عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر (ارواحنا له الفداه) همواره زمینه‌های عزت و افتخار کشور و ملت اندیشمند و فرهیخته ایران، تحت زعامت‌های داهیانه ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فراهم باشد.

مراسم بزرگداشت ۹ دی امروز و فردا در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد و مراسم محوری در مرکز استان امشب (پنجشنبه) با سخنرانی آیت الله سید “احمد خاتمی” عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.