#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت تامین زیرساخت‌های مربوط به جاده‌های استان یک سوم اعتبارات سفر رییس جمهور مربوط به حوزه راه است که نشان از عزم جدی دولت سیزدهم به این حوزه است.

جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری از حوادث ترافیکی خراسان جنوبی افزود: آمار تلفات و خسارات ناشی از تصادفات در استان علیرغم اقدامات خوبی که صورت گرفته، نگران کننده است.

وی ادامه داد: ۵۸۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی در دست اقدام است که از این میزان ۵۰ کیلومتر زیر بارترافیک رفته و ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عقب‌ماندگی تحمیل شده باعث می‌شود که اقدامات بزرگ هم کمتر دیده شود تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات بازدارنده در کاهش حوادث ترافیکی را در اولویت قرار دهند.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب در ایام نوروز ۱۴۰۱ هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی بود که با کاهش ۷۱ درصدی حوادث ترافیکی رتبه اول کشور را به دست آوردیم.

قناعت گفت: اگر موازی کاری‌ها نباشد بطورحتم  اقدامات قابل توجهی را دستگاه‌ها صورت خواهند داد و برای کاهش تصادفات نیاز به اقدام فوری است که دستگاه‌ها باید از ظرفیت‌های پنهان خود برای کار تیمی بهره‌مند شوند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: تمرکزتان فقط به منابع استانی نباشد بلکه سهم استان باید از منابع دولتی بیش از پیش مطالبه شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف‌گذاری اول ما در استان باید در حوزه حوادث ترافیکی کاهش تلفات باشد که با اقدام فنی، تخصصی و تقویت فرهنگ بازدارندگی در این حوزه می‌توان موثر بود.

وی در ادامه با توجه به حادثه‌آفرین بودن کشنده‌ها یکی از اولویت‌های استان را انتقال سوخت از طریق خط انتقال یا لوله‌های سوختی دانست و گفت: این موضوع با جدیت به صورت ملی پیگیری می‌شود تا بتوانیم فرآورده‌های نفتی را از طریق لوله به استان انتقال دهیم.