استاندار خراسان جنوبی گفت: رقابت و مشارکت در انتخابات معطوف به مثلث سه ضلعی حاکمیت، مردم و نخبگان است و از دانشجویان فرهیخته انتظار داریم با برگزاری تریبون‌های آزاداندیشی و تبیین‌گری برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنند.

جواد قناعت  در نشست با اعضای تشکل‌های دانشجویی خراسان جنوبی گفت: کاهش مشارکت در انتخابات پیش‌رو رمز فتنه دشمنان است.

وی اظهار کرد: ایران در رده‌های نخست رقابت‌های سیاسی و عرصه‌های بین‌المللی است به همین دلیل مشارکت در انتخابات برای آمریکا و کشورهای اروپایی اهمیت دارد.

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم پاسخگویی مسئولان در حوزه‌های مختلف به دانشجویان تاکید کرد و گفت: مسئولان دانشگاه همراهی لازم را در برگزاری تریبون آزاد با دانشجویان داشته باشند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل فروردین و یک سال مانده به انتخابات پرونده آن را باز کردند که نشانه اهمیت انتخابات امسال است.

قناعت ضمن گرامیداشت هفته بسیج یادآور شد: اگر توفیقاتی تاکنون حاصل شده بدون شک در نتیجه تفکر انقلابی و بسیجی بوده است.

وی به وقایع فلسطین اشاره کرد و گفت: ایستادگی و مقاومت گروه کوچک شبه‌ نظامی حماس در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی به تاسی و الگوگیری از تفکر بسیجی است و امروز شاهد انتقال این تفکر به تمامی نقاط جهان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مطالبات دانشجویی در این دیدار افزود: نشست تخصصی دانشجویان با معاونت اقتصادی، عمرانی و سیاسی استانداری برای پاسخ به سئوالات و مطالبات دانشجویان استان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پرچم مطالبه‌گری باید در دست دانشجویان انقلابی و بسیجی باشد تصریح کرد: به شدت با امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها مخالف هستیم و باید به خواسته‌ها و سئوالات دانشجویان پاسخ داده شود.

قناعت گفت: بسیج محدود به یک زمان و جغرافیای خاص نیست اگرچه برخی روشنفکران، بسیج را محدود به دوران دفاع مقدس کردند اما بعد از آن دوران هم به کمک آموزه‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف به میدان آمده است.

وی اضافه کرد: نشستی با مسئولان دانشگاه‌ها و استانداری برای تامین اعتبار مورد نیاز اعزام هزار و ۷۰۰ دانشجوی استان به اردوی راهیان نور برگزار خواهد شد.

استفاده از ظرفیت دانشجویان بومی و غیربومی برای اجرای طرح جوانی جمعیت، حمایت مالی برای اعزام دانشجویان به راهیان نور، همکاری مناسب برای برگزاری تریبون آزاد در موضوع‌های انتخابات، تداوم و حضور استاندار و معاونان استاندار در دانشگاه‌ها، دعوت برای حضور مسئولان کشوری و رجال سیاسی در مناسبت‌های مختلف به ویژه روز دانشجو در دانشگاه‌های استان و استفاده از نیروهای جهادی در عرصه سیاست‌گذاری استان از جمله درخواست‌ها و مطالبات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در نشست سه ساعته با استاندار خراسان جنوبی بود.

پیگیری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی قاین به دانشکده علوم پزشکی، تاکید به مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای همکاری با نیروهای جهادی، توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی بومی، تخصصی کردن فعالیت نیروهای جهادی، دولتی کردن دانشگاه فرهنگیان، گسترش عدالت اجتماعی با توجه به فرمایشات رهبری و انتقاد از اختصاص نیافتن سهمیه به بسیج دانشجویی در دیدار اخیر مردم استان با رهبر معظم انقلاب از دیگر مطالبات بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور