مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزیده شدن شهرستان نهبندان در رشته هنرهای تجسمی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگی و هنری کشور نیز خبر داد و یادآورشد: قرار گرفتن نام این شهرستان در کنار شهرهای بزرگی همچون اصفهان و یزد، نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای نهبندان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، صبح سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه، ناصر نبی زاده در سفر به شهرستان نهبندان، با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

وی با بیان این که در شهرستان نهبندان نیاز به مجموعه ای داریم تا زیرساخت های فرهنگی و هنری را برای مردم فرآهم کند، اضافه کرد: نگارخانه برای این موضوع مناسب است و تعدادی از اتاق های آن به فعالیت انجمن ها اختصاص داده شده است.

نبی زاده به اهمیت اتمام پروژه پلاتو نهبندان نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم با نگاه و حمایت های فرمانداری نهبندان این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد .

وی همچنین از نیاز این شهرستان به سالن سینما سخن گفت و افزود: استفاده از سالن های چند منظوره به عنوان سالن سینما ، فقط یک مسکن و راه حلی موقتی است ، استقبال کم مردم از این سالن ها نیز به واسطه همین موضوع است.

به گفته وی می توان همانند شهرستان طبس، برای این شهرستان نیز پردیس سینمایی احداث کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیده شدن شهرستان نهبندان در رشته هنرهای تجسمی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگی و هنری کشور نیز خبر داد و یادآورشد: قرار گرفتن نام این شهرستان در کنار شهرهای بزرگی همچون اصفهان و یزد، نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای نهبندان است.

نبی زاده جشنواره ملی مجسمه های نمکی را عامل اصلی دیده شدن این ظرفیت ها دانست و ادامه داد: شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و فرمانداری نهبندان می توانند به بروز و ظهور این شهرستان در شبکه شهرهای خلاق کشور کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارنامه شبکه شهرهای خلاق دوسالانه است و امیدواریم از این فرصت نهایت استفاده برای متصل شدن نگارخانه نهبندان به شبکه را داشته باشیم.

 

بهره برداری از سالن پلاتو نهبندان تا پایان سال جاری

بیکی فرماندار نهبندان نیز در این دیدار با تاکید بر این که موضوعات فرهنگی ، تاثیرگذاری بسیار وسیعی دارند، عنوان کرد: ویروس کرونا موجب شد بسیاری از مباحثی که به دنبال فرهنگ سازی آن ها بودیم با تسریع بیشتری انجام گیرد همانند رشدی که در فرهنگ سلامت رخ داده است.

وی با بیان این که در بین شهرسنتان های استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت بهتری قرار داریم، خاطرنشان کرد: بخشی از آن به دلیل اقدامات فرهنگی انجام شده است.

بیکی با اشاره به این که سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرستان در نظر گرفته شد که یک میلیارد تومان آن تخصیص یافت ، اظهار کرد: از این مبلغ، دو نوبت اعتبار به پروژه پلاتو اختصاص داده شد و امیدواریم با اعتبار تکمیلی امسال، پروژه را تا پایان ۱۴۰۰ به اتمام برسانیم.

وی درخصوص سالن فرهنگی و هنری فعلی شهرستان نیز ، عنوان کرد: فضای داخلی سالن ، تهویه ، نور و حتی صندلی ها مناسب نیستند، در همین راستا قرار شده است بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای بهسازی این سالن از سوی بنیاد برکت و بخشی از اعتبارات شهرستان تامین شود.