۵۴۶ زندانی در زندانهای استان در دوره های مهارت آموزی که از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان اجرا شده دوره محکومیت خود را به فرصت مهارت آموزی و اشتغال بدل کردند .
“حسین خوش آیند” مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن اعلام این خبر گفت: از آنجا که بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و اعمال خلاف می باشد، بنابراین داشتن مهارت در فرد، ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، به تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی فرد کمک میکند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه افزود: در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای طبق وظیفه قانونی و اهداف تعیین شده از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان زندانها، به آموزش زندانیان در مراکز جوار زندان می پردازد.
خوش آیند افزود: در نه ماهه سالجاری ۵۴۶ نفر از زندانیان استان با حضور در کارگاههای آموزشی یا مهارت آموزی در محیط واقعی کار آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند و برای آنان بیش از ۹۵ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی ارایه گردیده است، تا با فراگرفتن مهارت آماده حضور در بازار کار پس از طی دوره محکومیتشان باشند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: این افراد در ۳۶ حرفه متنوع در رشته های صنعت ساختمان، کشاورزی، تاسیسات ،برق ،صنایع خودرو ،صنایع دستی و صنایع غذایی در بیش از ۵۱ دوره آموزشی کسب مهارت کرده اند .
شایان ذکر است در حال حاضر در زندان بیرجند ،فردوس ،طبس ، قاین و نهبندان دوره های آموزشی مهارت آموزی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برای زندانیان برگزار می شود .