#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در دوران شیوع کرونا به منظور حفظ سلامت اعضای کتابخانه‌ها و ارائه خدمات بهتر، اقدام به راه‌اندازی طرح «خدمت تحویل منابع» کرده است.

محمود حاجی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح «خدمت تحویل منابع» در تمامی کتابخانه‌های استان اجرا می‌شود افزود: هدف از اجرای این طرح تسهیل خدمت‌رسانی به اعضای کتابخانه‌های عمومی استان است و متقاضیان می‌توانند با تماس تلفنی با کتابخانه‌های عمومی و ثبت سفارش، کتاب مورد نظر خود را در منزل تحویل بگیرند.

وی بیان کرد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کتاب‌ها پس از بازگشت به کتابخانه‌های عمومی استان در یک اتاق قرنطینه به مدت هفت روز نگهداری و سپس به مخزن کتابخانه‌ وارد می‌شوند و تا هفت روز این کتاب‌ها به هیچ متقاضی دیگری تحویل داده نمی‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اعلام اینکه در خراسان جنوبی امکان جست و جو در بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد از یک هزار و ۸۰۰ پایگاه اطلاعاتی فراهم شده است گفت: پژوهشگران می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان از مقالات فارسی و لاتین، کتاب‌های الکترونیکی، استانداردهای صنعتی، پایان‌نامه‌ها و دیگر منابع موجود در پایگاه تامین منابع علمی «مگاپیپر» استفاده کنند.

وی اضافه کرد: چهار باب کتابخانه عمومی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد و این کتابخانه‌ها در باغستان فردوس، تیغاب قاینات، معصوم‌آباد خوسف و بهمن‌آباد زیرکوه هر کدام با زیربنای ۱۲۰ متر مربع افتتاح می‌شود.

حاجی درخصوص راه‌اندازی بخش‌های تخصصی در کتابخانه‌های عمومی استان طی سه ماه نخست سال جاری گفت: در این راستا مقرر شده است که بخش تخصصی نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه محمدتقی کریم‌پور بیرجند راه‌اندازی شود.

وی به مهمترین برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: آشنایی با روش‌های ساخت صنایع دستی، هنرهای خانگی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، زبان‌های خارجی و دوره‌های سوادآموزی و ارتقا و توسعه آموزش سواد اجتماعی و علمی از مهمترین برنامه‌های این اداره ‌کل در سال جاری است.