معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به صنعتگران استان پرداخت شده است.

حسین عباس‌زاده  افزود: این تسهیلات از ۲ محل طرح خوشه‌های صنایع دستی و تفاهم‌نامه استانداری خراسان جنوبی با صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در چارچوب اجرای طرح خوشه‌های صنایع دستی سه هزار و ۲۸۰ صنعتگر برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند و تاکنون ۱۸۰ صنعتگر استان مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: فهرست اسامی متقاضیان تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید ارسال شده که اکثر افراد در حال تکمیل پرونده برای اخذ تسهیلات هستند.

وی رقم تسهیلات برای خوشه‌های صنایع دستی را ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به صورت چهار درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله عنوان کرد و افزود: ۱۳ خوشه صنایع دستی در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی تعریف شده ولی با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان برای برخی شهرستان‌ها ۲ خوشه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال از محل تفاهم‌نامه استانداری خراسان جنوبی با صندوق کارآفرینی امید نیز به ۱۰ طرح صنایع دستی به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

عباس‌زاده افزود: پرداخت تسهیلات به چهار طرح پشتیبان مشاغل خانگی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز در دست اقدام است که این افراد ۲۰ نفر صنعتگر را زیر پوشش قرار داده‌اند و وظیفه بازاریابی و فروش محصولاتی تولیدی آنان را برعهده دارند.

یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که در سفر ۲۲ خردادماه امسال «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی امضا شد، ایجاد سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی استان بود که کمتر از ۲۰ روز پس از امضا، عملیاتی شد و تاکنون به ۱۸۰ صنعتگر خراسان جنوبی از محل این تفاهم‌نامه تسهیلات پرداخت شده است.