استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه هفته جاری (۲۴ آذر ماه) به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند.

 جواد قناعت روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سفر رئیس جمهور ۲ روزه است و تا پایان روز جمعه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی کامل برای این سفر در استان وجود دارد اظهار داشت: خراسان جنوبی مقصد اول دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور و دولت انتخاب شده که جای تقدیر دارد.

استاندار خراسان جنوبی به مزایای انتخاب خراسان جنوبی به عنوان اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: یکی از مزایا این است که مصوبات و اعتبارات زودتر ابلاغ و تخصیص داده می‌شود از طرفی اعتبارات بیشتر نقدی و درصد جذب آن هم بالا است.

وی پیگیری مصوبات سفر اول رئیس جمهور و هیات دولت به خراسان جنوبی را از اهداف سفر دوم عنوان کرد و افزود: در این سفر و طی نشستی ویژه مصوبات سفر اول مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد که کدام مصوبات به نتیجه رسیده و کدام یک هنوز اجرایی نشده لذا تصمیمات خوبی برای رفع موانع پیش‌رو اجرای مصوبات اتخاذ خواهد شد.

قناعت با بیان اینکه مطالبات استان برای این دور از سفر رئیس جمهور احصا و به مرکز نیز ارائه شده است گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، در سفر دوم رئیس جمهور به استان مصوبات خوب و اثرگذار و مکمل مصوبات سفر اول را برای توسعه خراسان جنوبی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در دور دوم سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها نگاه ویژه به استان‌های محروم و کم‌برخوردار است و سفر به استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی در اولویت برنامه‌های شخص رئیس جمهور و هیات دولت قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در دور دوم سفرهای استانی موضوع هدایت سرمایه‌گذاران ملی به سمت استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفته است و در این سفر، نشست تخصصی خوبی با گروه‌های مرجع و تاثیرگذار و سرمایه‌گذاران ملی برگزار خواهد شد تا در زمینه سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی هدایت و راهنمایی شوند.

وی از دیدار مردمی آیت الله رئیسی در سفر به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این دیدار مردمی ساعت ۹:۳۰ روز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه در ورزشگاه آزادی بیرجند خواهد بود و نشان‌دهنده علاقه و ارادت رئیس جمهور به مردم متدین، انقلابی و همیشه در صحنه خراسان جنوبی است.

قناعت اظهار داشت: همچنین طرح‌های اقتصادی و عمرانی در برخی شهرستان‌ها از جمله قاینات با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان در سال ۱۳۷۸ و تاکید ایشان بر رفع محرومیت از منطقه افزود: آیت الله رئیسی سفری هم به شهرستان مرزی نهبندان خواهند داشت و در این سفر، وضعیت تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری نیز رصد خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دیدار رئیس جمهور با مردم متدین، انقلابی و همیشه در صحنه نهبندان هم از برنامه‌های این سفر است.

وی بیان کرد: آیت الله رئیسی به عنوان نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری نگاه ویژه و خاصی به مردم استان دارند و این علاقه‌مندی از طرف مردم نیز کاملا مشهود است.

رئیس جمهور نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد و در شهرستان‌های طبس و بیرجند حضور یافت.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۰۰ نوع مصوبه در پی داشت که از این تعداد ۸۰ مصوبه در زمینه عمرانی و زیرساختی و ۲۰ مصوبه در حوزه اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی بوده است.

بنابر اعلام مسوولان استان مبلغ ۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای سه سال (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) اختصاص یافته است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور