?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شاخصه های بهداشتی و درمانی شهرستان فردوس دو برابر استاندارد کشور می باشد.
علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در جلسه دیدار هیئت مدیره دارالشفاء حضرت امام حسین(ع) فردوس خاطرنشان کرد: شاخصه های بهداشتی و درمانی شهرستان فردوس به نسبت جمعیت دو برابر استاندارد کشور است و دولت هم تلاش می کند تا سایر شهرهای استان را نیز به سطح استانداردهای ملی برساند.
?وی تصریح کرد:توسعه و تکمیل مرکز چشم پزشکی بیمارستان نهبندان، مرکز سی تی اسکن بیمارستان قاین ، مرکز ام. آر. آی بیمارستان های فردوس و طبس نیز در همین راستا صورت گرفته است.
?معاون عمرانی استاندار با بیان این که چندین پروژه مهم بهداشتی و درمانی در استان در حال انجام است، متذکر شد: جهت رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم منطقه، مجوز ساخت ۷ بیمارستان محلی در شهرهای عشق آباد، دیهوک، شوسف، درح و… اخذ شده و ساخت آنها در دستور کار قرار دارد.
?عباس زاده به پروژه های اولویت دار استان در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: شهرستان زیرکوه با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان بود که جهت ارائه خدمات های بهداشتی و درمانی به مردم این شهرستان، بیمارستانی با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است.
?وی به اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و تجهیز دارالشفاء حضرت امام حسین(ع) فردوس اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارش ارائه شده توسط رئیس هیئت مدیره دارالشفاء حضرت امام حسین(ع) فردوس، این مرکز جهت تکمیل ساختمان و تجهیز در مجموع به هشتاد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .
?به گفته وی؛ با توجه به بالا بودن شاخصه های بهداشتی و درمانی در فردوس، اولویت استان ابتدا حل مشکلات بهداشتی و درمانی حوزه های فاقد این گونه مراکز می باشد.
?معاون استاندار به ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات موجود پرداخت و گفت: لازم است این مجموعه جهت ساخت و تکمیل از ظرفیت خیرین بهره ببرد.
?عباس زاده در پایان خاطرنشان کرد : در صورت امکان می توان از محل مسئولیت های اجتماعی وزارتخانه ها در سفر رئیس جمهور به استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و… به این مجموعه کمک کرد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور