امام جمعه موقت بیرجند گفت: دولت از نظر عملکردی در برنامه ۱۰۰ روزه گام‌های خوبی برداشته و حل مشکلات کشور نیازمند صبر انقلابی است.

حجت الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: موفق‌ترین عملکرد دولت سیزدهم این است که کشور را از بن بست کرونا خارج کرد.

وی گفت: در این ۱۰۰ روز دولت در جنبه رویکردی الحمدالله رویکرد صحیح، منطقی، فسادستیز و قانونمند را در پیش گرفته است و از نظر روحیه هم روحیه جهادی، مردمی، انقلابی و ولایی دارد.

خطیب جمعه بیرجند اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مردم این است چرا که با تغییر دولت تغییر محسوسی در کاهش قیمت‌ها و گرانی اتفاق نمی‌افتد که در پاسخ باید بگوییم دولت سیزدهم میراث‌دار شرایط بغرنج و عوامل مختلف است.

وی گفت: سیاست‌های غلط سال‌های گذشته از جمله شرطی کردن کشور به برجام و کشورهای اروپایی، افزایش نقدینگی و خلق پول‌های افسار گسیخته، تورم ۵۰ درصدی، کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی، کاهش ارزش پول ملی، مشکل ارز ۴۲۰۰ تومانی، تصویب طرح‌ها دقیقه نودی درخصوص رتبه‌بندی معلمان و یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان، تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و بورس نابسامان، اینها همه میراث به جای مانده است.

حجت الاسلام مشرفی افزود: حل مشکلات نیازمند همراهی همه مردم و مسوولان است تا این کشور مسیر پیشرفت و توسعه خود را پیش بگیرد و به فضل الهی و با اراده مردم و مسوولان و با استفاده از ظرفیت جوانان بر همه مشکلات درونی و تحمیلی فایق خواهیم آمد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به میزبانی مردم بیرجند از ۲ خانواده شهدای احراز هویت شده در هفته جاری اشاره کرد و گفت: آفرین و مرحبا به این استقبال باشکوه، با شعور و بصیرت و عاشورایی که انجام شد اما زیباتر از آن تشکر مادران این شهدا از مردم بیرجند و خراسان جنوبی بود که ما به مادران این شهدا تبریک می‌گوییم این طور فرزندانی را تربیت و تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: آیت الله مجتهد شبستری در هفته جاری دار فانی را وداع گفت که عالم وارسته در عرصه علم و عمل انقلابی بود و با اندوخته‌ای از علم و عمل انقلابی و خدمت ماندگار به دیار باقی شتافت.

وی با گرامیداشت هفته بسیج که از فردا (۲۹ آبان) آغاز می‌شود، گفت: امام راحل فرمودند، بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کردند همچنین فرمودند در این دنیا افتخار من این است که بسیجی هستم.

حجت الاسلام مشرفی یکی از ویژگی‌های بارز بسیجیان را اخلاص در عمل برشمرد و افزود: خدامحوری، حضور در میدان‌های سخت، همراهی و مجاهدت با ایمان و بصیرت، حفظ اندیشه ارزشی شهادت‌طلبی و تلاش عاشقانه و مومنانه از دیگر ویژگی‌های بسیج و بسیجیان است.

وی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی به فرهنگ بسیج در بخش‌های مختلف نیاز داریم.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: انسان نیازهای مادی و معنوی دارد اما اجرای عدالت، امنیت و آرامش از مهمترین خواسته‌های هر انسانی است و خداوند متعال که انسان را آفریده، تدبیر همه خواسته‌های او را نیز داشته است.

وی گفت: در طول تاریخ عده‌ای با مکر و حیله مسیر انحرافی را در مقابل مسیر انبیای الهی ایجاد کردند که این ظالمان عده زیادی را گمراه کردند و افراد بی‌گناهی را با راه‌اندازی جنگ‌های مختلف و بمب اتم کشتند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه تمدن غرب به عنوان تمدن مدرنیته‌، معجونی از سخنان فریبنده، دروغ‌های شاخ‌دار، تناقض‌های جدی و اوج وحشی‌گری است گفت: اینها بالاترین ارزش‌ها را شعار می‌دهند ولی به پیش پا افتاده‌ترین حقوق بشر هم پایبند نیستند.

وی بیان کرد: اینها موجودی را به عنوان داعش طراحی کردند و به وسیله آن مردم بی‌گناه و زن و مردم را به خاک و خون کشیدند، خباث‌تر از آن اینکه این وحشی‌گری‌ها را با تبلیغات خودشان به نام اسلام معرفی کردند تا چهره اسلام را در سطح جهان بد نشان دهند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ما دچار این گونه دوگانگی‌ها هستیم و در مقابل این فرهنگی که در رذالت، خباثت، وحشی‌گری و درندگی نظیر ندارد، بشر نیازمند یک فرهنگ، قانون جامع و اندیشه نجات‌بخش بوده و آن هم دین مبین اسلام است.

وی افزود: مردم ایران با پیروی از اسلام، انقلاب کردند و عزت، غیرت، ناموس، وطن و سرمایه‌های خود را از چنگال استعمار و استکبار درآوردند و نگذاشتند که ایران جولانگاه هوس‌رانی استکبار جهانی باشد.

حجت الاسلام مشرفی گفت: در مقابل اما استکبار جهانی علیه ما جنگ تحمیلی راه انداخت، بدترین تحریم‌های دارویی و اقتصادی را ایجاد کرد، هجمه رسانه‌ای راه انداخت، سرمایه‌های ما را بلوکه کرد، سردار پرافتخار اسلام را به شهادت رساند، دانشمندان هسته‌‎ای ما را ترور کرد و تا الان هر کاری که از دستش برآمده، انجام داده است.

وی افزود: دشمنان ما با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی خود به جوانان ما در فضای مجازی القا می‌کند که هرچه بدبختی دارید از اسلام و انقلاب شماست ولی باید شرایط قبل از انقلاب که هیچ پیشرفتی نداشتیم برای جوانان ما تشریح شود و وضعیت الان و پیشرفت‌های پرافتخار بعد از انقلاب اسلامی برای نسل جوان به‌درستی تشریح و تبیین شود.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: با پیروزی انقلاب و به صحنه آمدن اسلام در ۴۰ ساله گذشته پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و موشکی به دست جوانان ما ساخته شد، چرخه کامل سوخت هسته‌ای با همه خباثت‌های دشمنان در کشور راه افتاد، در عرصه پزشکی و نانو رتبه‌های برتر جهان را کسب کرده‌ایم و تنها کشوری هستیم که با توکل به خداوند با پیشرفت‌های همه جانبه خودمان بینی استکبار جهانی را به خاک مالیده‌ایم.

وی عنوان کرد: اقتدار ما در عرصه‌های نظامی باعث شده که با اقتدار در صحنه‌های مختلف پوشالی بودن قدرت استکبار به‌خصوص آمریکا را به رخ کشورهای جهان بکشیم و همین کافی است مظلومان عالم بسیج شوند و نهراسند در مقابل این گرگ‌های درنده و زخمی ایستادگی کنند.

حجت الاسلام مشرفی افزود: همیشه برای دانش‌آموزان تشریح کردیم که علم بهتر از ثروت است اما در همین بیرجند دانشگاه را بیرون شهر و حوزه‌ علمیه را در پس کوچه‌های شهر ساخته‌ایم اما بهترین مرکز شهر در قرق بانک‌ها است و با این شرایط دانش‌آموز دچار دوگانگی در مساله بهتر بودن علم یا ثروت می‌شود.

وی گفت: وضعیت مصلای نماز جمعه شهر را با مجهزترین فرهنگسرای بیرجند مقایسه کنید، مشکل از اسلام نیست و مشکل از مسلمانی و عملکرد ماست.