استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان به حرکت‌های توسعه‌ای پرشتاب نیاز دارد و امنیت، زمینه‌ساز توسعه پایدار و همه‌جانبه است.

حمید ملانوری  در دیدار سردار “ناصر فرشید” فرمانده و معاونان فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی به مناسبت هفته دولت افزود: اولین سوال سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف درباره امنیت است که در این زمینه خراسان جنوبی رتبه برتر امنیت سرمایه‌گذاری کشور را داراست.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در حالی در امنیت سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور را در اختیار دارد که سومین استان پهناور کشور است و مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان دارد لذا این موفقیت مرهون تلاش همه تلاشگران عرصه تامین امنیت است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امنیت، زمینه‌ساز توسعه پایدار و همه‌جانبه در استان است که با تلاش نیروی انتظامی محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: باید خداوند را به‌واسطه نعمت بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران شاکر باشیم زیرا در سایه این نعمت بزرگ الهی است که فرصت خدمت برای گروهی از افراد جامعه ایجاد شده لذا باید از همه توان و ظرفیت خود در جهت توسعه و آبادانی کشور استفاده کنیم.

ملانوری گفت: کسانی که فرصت خدمتگزاری برایشان مهیا شده باید با مدیریت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی صحیح در جایگاه خدمتی، دارای اثرگذاری واقعی باشند.

وی تصریح کرد: امنیت یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در توسعه هر منطقه‌ است و جایی که امنیت نباشد، هیچ پیشرفت و اتفاق مثبتی در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ حاصل نمی‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امنیت لازمه دستیابی به زندگی ایده‌آل و جامعه آرمانی است و جایی که ناامنی باشد، خدمتی مستقر نمی‌شود که به جامعه کمک کند لذا در بحث توسعه مهمترین گروه افرادی هستند که در استقرار امنیت نقش دارند.

وی اظهار داشت: حضور و آمادگی نیروی انتظامی استان رتبه خوبی در سطح کشور دارد و از زمان شیوع ویروس کرونا نیز اقدامات قابل توجهی را این نهاد انجام داده که قابل تقدیر است.

ملانوری گفت: تلاش نیروی انتظامی در یک سال و نیم گذشته در حالی رقم خورد که اضافه شدن این کار سنگین به وظایف خطیر روزانه این نیرو به انرژی، امکانات و اعتبار ویژه نیاز دارد با این وجود دوستان پرتلاش و خستگی‌ناپذیر نیروی انتظامی همواره در خدمت به مردم پیشتاز بوده‌اند.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی، استانی مستعد و سرشار از ظرفیت‌های کم‌نظیر و منابع با ارزش است لذا باید امور توسعه‌ای استان شتاب بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان برای دستیابی به توسعه پایدار و متوازن باید حرکت‌های جهشی انجام دهد که این مهم در قالب ستاد توسعه خاوران آغاز شد و جذب بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ها آغاز یک حرکت جهشی است.

وی اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد ورود گروه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار در بخش‌های کشاورزی، مبادلات مرزی، گردشگری و معادن به استان خواهیم بود تا با تلاش دولت و سرمایه‌گذاران، توسعه واقعی محقق شود.

ملانوری افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای توسعه هر منطقه، همان سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی است.