#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از احداث شهرک بهداشتی و درمانی در مرکز استان خبر داد و گفت: زمین با کاربری درمانی برای احداث بیمارستان در شهر بیرجند واگذار می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده،  در نشست تامین زمین پروژه احداث شهرک بهداشتی و درمانی در بیرجند اظهار کرد: در این جلسه پس از بررسی‌های لازم، موضوع واگذاری زمین با کاربری درمانی برای احداث بیمارستان در شهر بیرجند تعیین تکلیف شد.

وی تصریح کرد: محل واگذاری زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه، در محدوده اراضی پیشنهادی برای الحاق به اراضی طرح نهضت ملی مسکن و در مجاورت طرح ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار ارتش تعیین شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این اراضی برای اجرای پروژه به دانشگاه علوم پزشکی و سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تحویل می‌شود.

وی افزود: از اراضی مذکور ۱۵ هکتار در اختیار سپاه انصارالرضا (ع) و ۳۰ هکتار نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

عباس‌زاده با تاکید بر مهلت ۶ ماهه تعیین شده برای دو حوزه متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی باید حداکثر در مدت ۶ ماه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سپاه انصارالرضا (ع) نیز طی ۶ ماه از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طرح و اعتبار مصوب را برای واگذاری زمین به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه کنند.

این نشست با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و شهردار بیرجند برگزار شد.

هفتمین جلسه شورای مسکن استان نیز امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد و اعضای حاضر در این جلسه، بررسی چند موضوع مهم را در دستور کار خود قرار دادند.

در این جلسه گزارش آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن استان ارائه شد.

بررسی راهکارهای تسریع در روند تبدیل سند دفترچه‌ای به تک برگ در سایت زعفرانیه بیرجند و تخفیف پروانه ساختمانی پروژه ۷۲۰ واحدی تعاونی مسکن ۰۴ ارتش از دستورکارهای این جلسه بود.

اعضای شورای مسکن درخصوص متولی آماده‌سازی اراضی ۱۵ هکتاری شهر سرایان و ۱۷ هکتاری شهر فردوس نیز بحث و تبادل نظر کردند.

ارائه گزارش تامین خدمات زیربنایی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان از دیگر دستور کارهای هفتمین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری بود.

از مهمترین مصوبات این نشست تامین آب و برق مورد نیاز شرکت‌های پیمانکار در سایت زعفرانیه بیرجند بود که براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب، آب مورد نیاز بیشتر شرکت‌ها تامین شده و برق هم طی چند روز آینده تامین خواهد شد.

با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط شرکت توزیع برق خراسان جنوبی، برق مورد نیاز سایت ۲۷ هکتاری نیز به‌طور کامل تامین شده است.

نوشته و خبرنگار : آفاق زارعی دبیر سرویس بهداشت و ا حسن پور