مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به قدمت صنعت چاپ استان خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی با وجود مشکلات زیاد در حوزه صنعت چاپ هم اکنون از قابلیت لازم برای پاسخگویی به نیازهای استان را دارد که نیازمند است به این موضوع توجه ویژه و جدی صورت گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی ؛احمد محبی روز گذشته ٢۶ اردیبهشت ماه جاری به همراه سرپرست معاونت فرهنگی این اداره کل به منظور ارزیابی وضعیت چاپخانه‌های استان و آشنایی با فعالیت‌ها و میزان توانمندی‌های استان در عرصه چاپ و نشر و آگاهی از دغدغه ها و مشکلات این صنعت از چاپخانه امروز خراسان جنوبی بازدید کرد.

 

وی در این بازدید با اشاره به قدمت صنعت چاپ استان خراسان جنوبی گفت:استان خراسان جنوبی با وجود مشکلات زیاد در حوزه صنعت چاپ هم اکنون از قابلیت لازم برای پاسخگویی به نیازهای استان را دارد که نیازمند است به این موضوع توجه ویژه و جدی صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این بازدید تعامل بین متولیان و تصمیم گیران را عامل پیشرفت این صنعت دانست و افزود: نگاه ما به این صنعت یک نگاه اداری نیست بلکه یک نگاه تعاملی است تا بسترهای مناسب توسعه فرهنگی و اقتصادی از راه صنعت چاپ حاصل شود.

محبی تصریح کرد:در صنعت چاپ نسبتا جزءاستان‌های پیش‌رو و جلودارهستیم و در این سال‌ها توانسته نیاز چاپی خود را تامین کنیم؛ به طوری که هنوز هم چاپخانه‌های سنتی فعال بوده و باتلاش مجموعه‌های بخش خصوصی چاپخانه‌های متعددی راه اندازی شده و فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد:یکی از مشکلات چاپخانه های استان خروج آثار چاپی از خراسان جنوبی است که با پیگیری هایی که با مسئولان استان انجام شد، ذیحسابان مالیاتی موظف شدند در صورتی که فاکتوری خارج از سیستم های داخل استان باشد تایید نشود.

وی اضافه کرد: بعضی از دستگاه های اجرایی و سازمان ها از گذشته با چاپخانه های خارج استان مثل یزد، اصفهان و مشهد تعامل داشتند، به تصور آنها کیفیت کار چاپخانه های خارج استان بهتر است در حالیکه چنین نیست.

وی یادآور شد:بررسی ها نشان می دهد که کیفیت چاپ استان در حد چاپخانه های شهرهای یاد شده است، سازمانها، نهادها و دستگاه های مختلف باید کار چاپ استان را از طریق چاپخانه های داخل استان انجام دهند.

 

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله