دکتر جاوید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری تفکیک پسماند خشک خانگی ازمبدا در دستور کار قرار گرفته ، گفت : شهرداری در سال جاری در راستای فرهنگ سازی جداسازی پسماند خشک خانگی با ۴ دستگاه ماشین نسبت به جمع آوری این پسماندها اقدام و در قبال آن پلاستیک زباله در اختیار شهروندان قرار می دهد .
وی از بهره برداری بزرگ ترین سالن اجتماعات شهر واقع در فرهنگ سرای خیابان صیاد شیرازی بعنوان پروژه سال جاری شهرداری در حوزه فرهنگی یاد کرد و افزود : برای این پرو ژه ۵ میلیارد تومان اعتبار در بودجه پیش بینی شده که امید است تا پایان سال از تمام ظرفیت این سالن بتوان استفاده کرد .
وی از تک برگ شدن پروانه های ساختمانی بعنوان یک اقدام شهرداری در حوزه شهرسازی یاد کرد و ادامه داد : بودجه شهرداری با ۱۵ درصد افرایش در سال جاری به ۸۰ میلیارد تومان رسیده که با اصلاحیات بودجه به ۹۲ میلیارد تومان خواهد رسید .
شهردار بیرجند اظهار امیدواری کرد تا پایان سال ۱۰۷ درصد از این بودجه محقق شود و در ادامه

افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی و کاستن از ریخت و پاش ها و خارج کردن برخی از تملک های غیر ضرور از دستور کار شهرداری توانستیم در سال گذشته بخش اعظم بدهی های خود را بپردازیم .

جاوید از فراهم کردن زیر ساخت ها برای گذران اوقات فراغت مردم بعنوان یکی از اولویت های شهرداری در سال جاری یاد کرد و گفت : ایجاد پارک خطی در حاشیه کمربندی پیامبر اعظم که عملیات اجرایی آن از خرداد ماه آغاز می شود از جمله این پروژه هاست که ایجاد رینگ دوچرخه سواری، نصب ابخوری و سرویس بهد اشتی در فواصل مناسب،تامین روشنایی مسیر ،- ایجاد کافی شاپ و …. از جمله کارهایی است که قرار در این معبر انجام شود .
وی به اجرای فاز یک این پروژه با اعتبار ۸ میلیارد تومانی اشاره کرد و افزود : فاز یک پروژه از میدان سفیر امید تا میدان ایت الله غفاری در سال جاری اجرایی و فاز دوی آن که تا پارک جنگلی اجرایی

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله