قصه‌گویان راه‌یافته به بخش ملی مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از استان خراسان جنوبی با قصه گویان سایر استان‌ها به رقابت پرداختند و طی مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.
در این بخش که همزمان با روز سه شنبه ۴ آبان ماه برگزار شد ۶ قصه‌گوی بخش ملی از استان خراسان جنوبی به اجرای قصه پرداختند.
طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در پایان اجراهای قصه گویان ضمن تشکر از هیات داوران، و در آیین تقدیر از قصه گویان استان، جشنواره قصه‌گویی را از موفق‌ترین و در عین حال معتبر ترین جشنواره های کانون پرورش فکری دانست و گفت: جشنواره قصه گویی فرصتی برای به اشتراک گذاشتن اندوخته‌ های قصه گویی،یاددهی و یادگیری و هم بازخوانی تجربیات کسب شده توسط مربیان و علاقمندان به این هنر است.
وی ترویج فرهنگ قصه و قصه گویی به عنوان یک واسطه تربیتی را از دیگر محاسن این جشنواره دانست و ابراز امید واری کرد؛ این رویداد فرهنگی، باعث ایجاد علاقه و انگیزه در کودکان و نوجوانان و مربیان و همچنین اولیای تربیتی و هدایت آنان به سمت فعالیت جذاب قصه گویی شود.
بر اساس این گزارش معصومه کاظمی «قصه‌راز بزرگ جهان‌گرد»، زینب نیک‌فر«محاکمه سنگ»، مریم فرخ‌فال «بادی که خوابش می آمد» را تعریف و ریحانه طالبی با قصه‌ی «عشق مادرانه»، مریم محمدی «هلر و شلر و سنگ مدد » و منیره سادات صدیقی «زال و رودابه» هنرنمایی کردند.
گفتنی است در بخش ملی مرحله منطقه‌ای ۹۶ قصه‌گو از ۱۶ استان آذربایجان شرقی، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان و هرمزگان به صورت مجازی به رقابت میپردازند و توسط«محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان داوری می شوند.