#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 پنج طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان در هفتمین روز دهه فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در شهرستان درمیان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار درمیان روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: ۱۸ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها برخوردار شدند و برای ۱۵ نفر شغل ایجاد شد.

حسینعلی بخشی افزود: افتتاح ۲ واحد گلخانه سبزی و صیفی در مجتمع گلخانه اسدیه با اعتبار چهار میلیارد تومان، طرح هادی روستای بورنگ با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، بهسازی، اصلاح شبکه، برق‌رسانی به نقاط مختلف روستای زارگز با اعتبار هفت میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان و بهره‌برداری از زیرسازی و آسفالت معابر شهر قهستان با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از جمله این طرح‌هاست.

همچنین صبح امروز عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای استان خراسان جنوبی از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهور و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسوولان در شهرستان درمیان آغاز شد که با اجرای این طرح‌ها در ۳۰ ماه آینده ۱۵ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی ۸۲ طرح گازرسانی با مجموع اعتبار ۳۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان نیز در شهرستان درمیان انجام شد که گازرسانی به ۱۰ روستای و ۱۷ واحد تولیدی از مهمترین این طرح‌هاست.

غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر اسدیه و دیدار با علمای شهرستان درمیان از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و سایر مسوولان استانی و شهرستانی در هفتمین روز دهه فجر بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۹۵ کیلومتری بیرجند است.