#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

۷۳۲ مجوز فعالیت مشاغل خانگی از ابتدای سالجاری تاکنون در خراسان جنوبی صادر شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: از مجموع مجوز‌های صادرصدور ۷۳۲ مجوز فعالیت مشاغل خانگی در خراسان جنوبی شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ در استان، تعداد ۵۲۲ مجوز در قالب مستقل بوده و ۲۱۰ مورد در حوزه مشاغل خانگی به صورت پشتیبان حقیقی و حقوقی با هزار و ۸۸۹ نفر زیر پوشش مجوز دریافت کرده اند.

اشرفی افزود: از مجموع ۵۲۲ مجوز صادر شده به صورت مستقل توسط دستگاه‌های اجرایی؛ بیشترین مجوز مستقل و پشتیبان صادر شده در استان به ترتیب تعداد ۲۷۳ و ۵۷ مجوز در رشته فعالیت‌های صنعت، معدن و تجارت بوده است.

وی گفت: بر اساس گزارش اخذ شده از سامانه مشاغل خانگی، از سال ۱۳۹۰ تا کنون تعداد ۳۰ هزار و ۹۷۹ مجوز به صورت مستقل و پشتیبان حقیقی و حقوقی صادر شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مشاغل خانگی را ظرفیتی قابل توجه برای اشتغال افراد دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۴۷۱ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل  تعاون معرفی شدند که از این تعداد ۱۵۳ طرح به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان با ایجاد ۱۳۰۰ فرصت شغلی موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

وی افزود: ۵۳.۴ درصد اعتبارات مشاغل خانگی ابلاغی استان، طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده اند و پس از این با تعامل و همکاری بانک‌های عامل و پیگیری متقاضیان به دنبال جذب کامل اعتبارات استان در حوزه مشاغل خانگی هستیم