مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی هفت نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: مسابقات کتابخوانی و اهدای ۹ هزار جلد کتاب به شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های هفته کتاب سال جاری است.

ناصر نبی‌زاده روز شنبه در تشریح برنامه‌های هفته کتاب سال ۱۴۰۰ به رسانه‌ها اظهار داشت: مراسم بزرگداشت هفته کتاب به عنوان محوری‌ترین برنامه این هفته ۲۶ آبان‌ ماه همزمان با دومین روز هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم رونمایی از کتاب‌های چاپ شده‌ که طی آبان‌ سال گذشته تا آبان امسال، رونمایی نشده‌اند نیز انجام خواهد شد و تقدیر از کتابفروشان، ناشران فعال و نویسندگان از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت هفته کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به فعالیت‌های انجام شده در ۲ طرح “روستاها و عشایر دوستدار کتاب” و “انتخاب پایتخت کتاب” اشاره کرد و گفت: در مراسم بزرگداشت کتاب از فعالان حوزه ترویج کتابخوانی در این طرح‌ها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی از برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان نیز در این مراسم خبر داد و گفت: با یافتن مرحله نهایی داوری جشنواره، ۱۳ کتاب به عنوان کتاب‌های برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند که ۲۶ آبان‌ ماه همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت هفته کتاب معرفی می‌شوند.

نبی‌زاده همچنین به برپایی نمایشگاهی از تازه‌های کتاب سال استان در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت هفته کتاب اشاره و بیان کرد: نمایشگاهی نیز از کتاب‌های مرتبط با استان خراسان جنوبی برپا خواهد شد.

وی بازدید از کتابفروشی‌های فعال (برنامه کتابگردی) را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: ۳۰ آبان‌ همزمان با آیین کشوری رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر یکی از کتب دفاع مقدس، در خراسان جنوبی از چند کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی و از خانواده شهدای نویسنده و هنرمند تقدیر خواهد شد همچنین در حاشیه این برنامه نمایشگاهی از کتاب‌های مرتبط با حوزه دفاع مقدس به قلم نویسندگان استان برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: پیشنهادها برای برگزاری نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی به‌صورت مجازی در دی‌ یا اوایل بهمن‌ ماه ارائه شده است و امیدواریم با برگزاری آن موافقت شود.