رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۷۰ درصد تولیدات صنعت مرغ استان به استان‌های همجوار و خارج از کشور صادر می‌شود و درباره تخم مرغ نیز یک سوم تولید در داخل استان مصرف و مابقی به خارج استان ارسال می‌شود.

غلامرضا قوسی، ، استان خراسان جنوبی را قطب تولید صنعت تولید مرغ دانست و افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی در این موضوع وجود دارد که با تلاش مسئولان استانی شرایط را برای تامین مواد مصرفی مرغداران و دامداران تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به توان تولید نهاده‌های مورد نیاز در صنعت طیور، اظهار کرد: برای تامین مرغ و تخم مرغ در شهرستان‌های استان هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر شهرستانی با کمبود مواجه است بلافاصله این کمبود را برطرف خواهیم کرد.

قوسی با اشاره به تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغ گوشتی و تخمگذار و صنعت دام و طیور استان، تصریح کرد: پس از راه‌اندازی سامانه بازارگاه واحدهای صنعتی مرغ گوشتی و تخمگذار به شرایط بهینه‌ای در امر تولید نهاده رسیدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این بیماری تولید استان را به طور مقطعی تحت تاثیر قرار داد و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و انجام حمایت‌های لازم مرغداری‌های آسیب دیده هر چه سریع تر به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام