#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

در خراسان‌جنوبی ۳۰ ناشر فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸ ناشر و کتابفروشی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کردند.

رمضانی گفت : نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصت بسیار خوبی است تا مردم بتوانند کتب مورد علاقه و پسند خود را از نمایشگاه خریداری کنند.

به گفته او  هزینه پست برای خریداران محاسبه نشده و به صورت رایگان ارسال می‌شود و پارسال به واسطه اینکه اولین سال برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی بود، ناشران استان تمایلی برای شرکت نداشته و تنها سه ناشر در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

در خراسان‌جنوبی ۳۰ ناشر مجوز دار وجود دارد و  از این تعداد ۱۸ ناشر و کتابفروشی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در امسال حضور پیدا کرده‌اند.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معتقد است: هر چند در سطح کشور ناشران به نامی وجود دارد که علاقمندان خاص خود را دارند، ولی در خراسان جنوبی نیز ناشرانی داریم که توان رقابت با آن‌ها را داشته و کتب بسیار خوبی را به چاپ رسانده‌اند که بسیار ارزشمند است.

رمضانی گفت: بسیاری از طلاب و دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز با استفاده از تخفیفات ویژه می‌توانند از این نمایشگاه کتاب خریداری کنند.

به گفته او شیوع ویروس کرونا سبک جدیدی از زندگی را رقم زده است که یک مورد آن همین نمایشگاه‌های مجازی و خرید‌های آنلاین است که موجب رعایت بیشتر فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌شود.

گفتنی است افراد با مراجعه به آدرس https://book.icfi.ir/ می‌توانند در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت و کتب مورد نظر خود را با تخفیف خریداری کنند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن آغاز می‌شود و تا دهم بهمن ۱۴۰۰ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

انتشارات دانشگاه بیرجند نیز در اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بهمن ماه پارسال شرکت کرد و این نمایشگاه با مشارکت هزار و ۷۳۲ ناشر داخلی و ۱۸۰ ناشر خارجی با عرضه بیش از ۱۲۰ هزار عنوان کتاب از سوی ناشران حاضر در نمایشگاه برگزار شد.