معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ابتدای نوروز امسال تاکنون از جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان دیدن کرده اند.

مرتضی عربی ‘گفت  اماکن و جاذبه‌ های گردشگری شهرستان‌ های طبس، فردوس، بشرویه و نهبندان بیشترین سهم را در جذب گردشگران و مسافران نوروزی به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: همچنین از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته بیش از یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان خراسان جنوبی مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه ۳۷ اقامتگاه بوم گردی برای اسکان مسافران نوروزی در خراسان جنوبی فعال است گفت: تمام ظرفیت های اسکان استان در ایام تعطیلات نوروزی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران مهیا شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی افزود: آشنایی گردشگران با آثار و جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، معرفی و فروش صنایع دستی و سوغات محلی و ارائه غذاهای سنتی و اجرای بازی‌های بومی و محلی از جمله فعالیت های جانبی اقامتگاه های بوم گردی است.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی با افغانستان و ۶ استان کشور همجوار است و از حدود ۲ هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی شده فرهنگی، تاریخی و طبیعی این استان تاکنون ۸۶۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
همچنین باغ اکبریه بیرجند، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و حوله بافی روستای خراشاد در فهرست میراث جهانی ثبت است.
خراسان جنوبی مسیر عبور هموطنان به سمت مشهد مقدس و در بهار دارای آب و هوای مناسب برای گردشگری است.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله