مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که باید با نگرشی تازه و نو ، برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس را تبیین کرد، ادامه داد: شناخت ظرفیت های مغفول مانده دفاع مقدس همانند تاثیر دفاع مقدس در مقاومت اسلامی و حضور قشرهای مختلف در جبهه های جنگ، مورد توجه قرار گیرد.
 کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس خراسان جنوبی با موضوع ارایه ویژه برنامه های دستگاه های عضو کمیته ، ۲۹ شهریورماه ۹۹ برگزار شد.
ناصر نبی زاده در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای استان، عنوان کرد: به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس برنامه های شایسته و بایسته ای ، متفاوت از سال های گذشته پیش بینی شده است.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و کمرنگ شدن ارتباطات حضوری ، بیان کرد:  در این شرایط سازمان هایی که برای هفته دفاع مقدس، برنامه های فرهنگی ، هنری و نمایشی و ادبیاتی  دارند ، اطلاع رسانی مناسب و شایسته را مد نظر قرار دهند.

نبی زاده با تاکید بر استفاده از فضای مجازی برای بازنشر برنامه ها و فعالیت ها ، ادامه داد: در این فضا می توان  سوالات جوانان  را پاسخ داد و هم تصویر مناسبی برای تمام علاقه مندان به مباحث دفاع مثدس ترسیم کرد.

به گفته وی رسانه های استان نیز همکاری بیشتری در این بسترها و اطلاع رسانی برنامه ها داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از شهرداری درخواست کرد تا در هفته دفاع مقدس با تبلیغات محیطی گسترده، چهره شهر را زیبا و هم راستا با این جریان قرار دهند.
نبی زاده به بازسازی سینما فردوسی بیرجند نیز اشاره کرد و گفت: فضای آماده شده، برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت با کمک بسیج هنرمندان و با رعایت پروتکل های بهداشتی مناسب است.

زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز به برخی از برنامه های این اداره کل برای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سوگواره استانی عکس عاشورایی و دفاع مقدس، تولید ۳ نماهنگ و رونمایی از آنان در این هفته، راه اندازی خانه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه های عکس و کتاب و برگزاری یادواره شهدا از جمله این برنامه ها است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان در بشرویه ، ادامه داد: در سایر شهرستان ها نیز تولید نمایش‌های خیابانی با موضوع دفاع مقدس را خواهیم داشت.

رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم از برگزاری شب شعر مجازی در ۱۱ شهرستان استان خبر داد و گفت: ضبط اشعار با موضوع دفاع مقدس در حال انجام است.

وی با بیان این که سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس نیز برگزار می شود، ادامه داد: به زودی اختتامیه سوگواره و رونمایی از کتاب اشعار برگزیده را خواهیم داشت.