استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان توانمندی ما و انتظارات جامعه با لحاظ اقدامات ضروری در قالب برنامه عملیاتی استان تدوین و همه مدیران نیز ملزم شده‌اند که در قالب برنامه عمل کنند.

حمید ملانوریدر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند که معاونین استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان نیز حضور داشتند، ضمن تبریک هفته دولت افزود: در ادامه اقدامات دستگاه‌های اجرایی در سنوات قبل، دو برنامه محوری را به عنوان یک اصل اساسی در دستور کار قرار دادیم و به همه دستگاه‌ها اعلام شده که موضوعات را براساس نیازها و انتظارات، اولویت‌بندی کنند.

وی تاکید کرد: اگر برنامه‌محور عمل کنیم، همه مسایل و مشکلات موجود حل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع بعدی تعامل، همراهی و همکاری بین همه حوزه‌هاست که از روز اول مورد تاکید بوده است.

وی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که اگر جزیره‌ای عمل کنیم و هر دستگاهی برای خود اقدام کند و به دیگر حوزه‌ها توجه نداشته باشد، سرمایه‌ها و منابع هدر می‌رود و بهره‌وری لازم را نداریم.

ملانوری گفت: تاکید بر این است که دستگاه‌ها ضمن اینکه با همدیگر در تعامل هستند با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی، ائمه جمعه، روحانیون، متنفذین و افراد دارای نفوذ در استان در ارتباط و تعامل باشند.

وی افزود: علاوه بر حسن خلق و مردم‌داری، از تاکیدات دائمی ما این است که مدیران قدرشناس تلاش همکاران مجموعه کاری خود و فعالان اقتصادی باشند، پشت میزنشین نباشند و با حضور در جمع مردم، مسایل را از نزدیک ببینند و اگر مشکلی هست پیگیری و رفع کنند.

استاندار خراسان جنوبی از امنیت مثال‌زدنی استان گفت و تصریح کرد: جامعه امنیتی استان که متولی این امر هستند با تعامل و وحدت در کنار هم امور را دنبال می‌کنند و ان شاء الله در فرصتی بهتر از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته و چالش‌هایی که وجود دارد، گزارشی ارائه خواهد شد.

وی گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها، پیش زمینه ورود فعالان بخش خصوصی و فعال کردن مردم به عنوان صاحبان اصلی سرمایه در استان است و اقدامات صورت گرفته در زمینه راه، راه‌آهن، فرودگاه، ارتباطات، بهداشت و درمان نشان‌دهنده اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد این زیرساخت‌هاست.

ملانوری هفته دولت را فرصت مناسبی برای ارائه بخشی از اقدامات مدیران در راستای مطالبات مردمی عنوان کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در راستای اولویت‌ها و ضرورت‌های استان مورد تاکید قرار گرفته، ادامه و تکمیل طرح‌هایی است که از قبل در استان شروع شده تا سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، هدر نرود و به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: تاکید بر این است که این پروژه‌ها و طرح‌ها با سرعت اجرایی شوند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در موضوعات توسعه‌ای استان تلاش کردیم از هر فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در راستای شعار سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” و نیز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه جامع را تحت عنوان “ستاد توسعه خاوران” تدوین کردیم.

وی گفت: در قالب این ستاد و با همراهی همه حوزه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان، فعالان بخش خصوصی، ائمه جمعه و روحانیون تلاش کردیم بروکراسی‌های اداری را بشکنیم و شرایط را برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران تسهیل کنیم.

ملانوری تصریح کرد: نتیجه فعالیت‌های ستاد توسعه خاوران، چراغ سبزهای فعالان اقتصادی است و اینکه تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته است.

وی افزود: ما اولین استانی هستیم که صدور مجوزهای بی‌نام را عملیاتی کردیم و در همین زمینه تا الان برای ۴۰ طرح، مجوز بی‌نام آماده است و به محض ورود سرمایه گذار در اختیارش قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات ستاد توسعه خاوران کمک می‌کند که به زودی شاهد توسعه استان و رفاه حال مردم باشیم.

استاندار خراسان جنوبی همزمان با هشتم شهریور به مناسبت هفته دولت با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.

ملانوری در این دیدار که معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی نیز حضور داشتند، گزارش جامعی از برنامه‌ها و پروژه‌های هفته دولت ارائه کرد و مدیران کل حاضر در این نشست نیز به تشریح برنامه‌ها و اقدامات حوزه کاری خود پرداختند.