?بسم رب الشهداء والصدیقین
?”تجلیل از شهیدان، کاری لازم و وظیفه‌ای بر عهده همه ماست”. مقام معظم رهبری(حفظه الله)
?شهید که مقامش هیچ معادل و همتایی در دنیا ندارد، جان خود را تقدیم آرمان های انقلاب کرد تا خون حیات در رگ‏های وطن، جاری و ساری بماند.
?نکوداشت یاد و نام شهدا، درحقیقت زنده نگهداشتن فرهنگ رادمردی، از خودگذشتگی و رشادت بی نظیر انسان هایی است که در راه دفاع از کیان اسلامی، جان خود را در طَبَق اخلاص نهادند.
?بدون تردید تداوم و استمرار راه شهدا، بیش از هرچیز مدیون منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و صبوری و ایستادگی خانواده های بزرگواری است که عزیزترین سرمایه های زندگی خود را برای حراست از مام میهن، راهی جبهه های حق علیه باطل کردند و با دل های صبور، داغ شان را به جان خریدند و با وجود ناگواری های روزگار، همچنان استوار و ثابت قدم، پای آرمان های انقلاب ایستاده اند.
?اینجانب ضمن پاسداشت فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در ۲۲ اسفند، تأسیس بنیاد شهید و نامگذاری این روز به عنوان “روز بزرگداشت شهدا”، با آرمان های والای شهیدان گرانقدر در راستای حفظ استقلال و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید میثاق کرده، با تبریک این روز ارزشمند به همه خادمین بزرگوار خانواده های شهدا و ایثارگران، توفیق و سر افرازی بیش از پیش این عزیزان را در تأسی از راه شهیدان از پیشگاه پروردگار متعال آرزومندم. امید که رضایت شهدای معظم و دعای خیر خانواده معزز آنها، توشه آخرتمان گردد.

حمید ملانوری شمسی
استاندار خراسان جنوبی