معتمدیان  استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت توجه‌ای ویژه‌ای به استان دارد افزود: در یکسال گذشته اقدامات خوبی به‌ویژه در حوزه در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه در بحث زیرساخت‌های عمران و اشتغال انجام شده که آثار آن قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: امسال شاهد راه‌اندازی و احداث راه‌آهن به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه شرق کشور و از پروژه‌های بین‌المللی بودیم که اقیانوس هند و دریای عمان را به ۱۱ کشور آسیای میانه متصل خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از سال‌ها انتظار مردم شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی که هیچ اقدام اجرایی در این زمینه انجام نشده بود، این پروژه در استان کلنگ‌زنی شد و در چند ماه گذشته دو مصوبه در بحث تامین مالی آن تصویب شد.

وی اضافه کرد: مصوبه تخصیص ۷۰۰ میلیون یورو فایناس خارجی از محل اعتباراتی که روس‌ها به جمهوری اسلامی تخصیص داده‌اند و تصویب فایناس بانک‌های داخلی در قالب سندیکا به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه‌آهن بیرجند به گناباد به طول ۲۷۱ کیلومتر تامین مالی شود.

معتمدیان یادآور شد: این نشان می‌دهد دولت دوازدهم و نظام جمهوری اسلامی علیرغم همه محدودیت‌ها همچنان به دنبال اقدامات زیرساختی موثر در مناطق  کمتر برخوردار است چراکه بدون شک اجرای این پروژه‌ها بیش از ۱۵ هزار میلیارد اعتبار، تحول بزرگی در شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی ایجاد خواهد کرد.