معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شناسایی ۹۹ واحد تولیدی با تخلف بیش از ۲۹۵ میلیارد ریال در حوزه تولید مرغ گوشتی در این استان و معرفی آنها به تعزیرات حکومتی خبر داد.

علی تهوری، به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: نظارت‌ها بر بازار مرغ به منظور سهولت و دسترسی هم‌استانی‌ها به مرغ گرم همچنین نظارت بر چرخه تولید و عرضه مرغ در سطح بازار تشدید شده است.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون ۹۹ واحد تولیدی با تخلف عرضه خارج از شبکه در این استان شناسایی شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در این بررسی‌ها بیش از ۲ هزار تن مرغ زنده کشف شد و پرونده تخلف به ارزش ۲۹۵ میلیارد و ۹۶۶ میلیون و ۴۲۲ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ضمن تشکر از تولیدکنندگانی که در راستای قوانین و دستورالعمل‌ها و برای تامین نیاز مصرف‌کنندگان تلاش می‌کنند گفت: با اخلالگران و سودجویان در شبکه توزیع کالاهای اساسی برخورد قانونی و قاطع صورت می‌گیرد.

تهوری از هم‌استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ اعلام کنند تا ضمن بررسی با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.