امروزه مقوله اشتغال  بسیار با اهمیت است که اذهان همه مسئولین را به خود متوجه ساخته است و سیاستگذاران در حوزه های مختلف به این مهم توجه می کنند. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این موضوع در مراسم معارفه مدیریت واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به تبیین اهمیت اشتغال در جامعه پرداخت و ادامه داد: تحلیل درست و دقیق از وضعیت موجود لازمه برنامه ریزی صحیح و کاربردی می باشد که شناسایی و مدیریت مزیت ها و ظرفیت ها می تواند ما را در این مهم یاری نماید.

وی افزود: تحولات جمعیتی و عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار کار و هرم سنی جمعیت باید مورد توجه ویژه مسئولین در برنامه ریزی ها قرار گیرد.

سنجری گفت:در حال حاضر کشور با پنجره فرصت جمعیتی مواجه است که در صورت مدیریت و برنامه ریزی صحیح می تواند در ارتقا، بهره وری و رسیدن به شاخص های کلان اقتصادی موثر باشد .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی زمان حاضر را حساس ترین زمان به لحاظ سیاستگذاری در حوزه منابع انسانی و اشتغال دانست که نیاز به برنامه ریزی دقیق و اصولی دارد.

سنجری کاهش جمعیت روستایی و مهاجرت به شهرها، کاهش سهم کشاورزی در اشتغال و کاهش مزیت های طبیعی در استان را منجر به افزایش فرصت های شغلی و سرمایه گذاری در حوزه خدمات با توجه به زود بازده بودن و کم هزینه بودن آن دانست .  تغییر ساختار بازار کار و مناسب سازی آن برای ورود فارغ التحصیلان و توجه به کیفیت فرصت های شغلی ایجاد شده در کنار توجه به کمیت ها و همچنین ایجاد اشتغال متناسب با سرمایه و نیروی انسانی موجود از موضوعاتی بود که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر آن تاکید کرد.

سنجری ضمن اشاره به تقارن شروع اجرای برنامه ششم با شروع به کار دولت دوازدهم در جهت اجرای کامل و دقیق برنامه؛ گفت: افزایش شاخص های کلان اقتصادی در برنامه ششم توسعه ،منجر به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کشور به ۲/۱۰ درصد خواهد شد.

سنجری منطقه ویژه اقتصادی را فرصت خوبی در جهت جذب سرمایه گذاری دانست و راه اندازی واحد کار و اشتغال را به عنوان بازوی مشاوره ای و اجرایی برای مجموعه دانست و افزود: این واحد با هدف تنظیم بازار کار و نظارت به مباحث ایمنی و بهداشت کار و ارائه خدمات مشاوره ای به کارفرمایان و سرمایه گذاران می باشد.

کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت متبوع ضمن قدردانی از زحمات مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی؛ توجه به امر اشتغال و تکریم کارآفرینان و سرمایه گذاران را مورد توجه قرار داد و به بیان تاریخچه قوانین و مباحث حمایت و تنظیم روابط کارگر و کارفرما پرداخت.

یاوری هدف تشکیل واحد کارو خدمات اشتغال را به منظور تسهیل امور کارآفرینان، کارفرمایان و کارگران دانست و خواستار به کارگیری همه توان در جهت خدمت به کارگران، کارآفرینان و سرمایه گذاران توسط کارگزار این حوزه شد.

لازم بذکر است حکم مدیریت واحد و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به امضای وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجتبی قاسمی پور ابلاغ گردید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله