معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل مرحله دوم آبرسانی به روستاها از محل اجرای طرح ملی، ۴۷۵ روستا شناسایی و مقرر شد در راستای آبرسانی پایدار در روستاهای استان عملیات ایجاد خط انتقال، احداث مخزن و حفر چاه انجام شود.

 علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در نشست قرارگاه استانی آبرسانی روستایی گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی و محرومیت‌زدایی دولت در سال گذشته و امسال موضوع آبرسانی به روستاها در سطح کشور بوده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح جهاد آبرسانی در مرحله اول با هدف آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شد و در مرحله بعد با هدف تامین آب شرب پایدار، همه روستاهای سطح کشور در این طرح دیده شده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در فاز اول اجرای این طرح، آبرسانی به ۴۹ روستای استان آغاز شد که از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت امسال آبرسانی به ۱۹ روستا به اتمام رسید گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ادامه ۹۰ روستا آبرسانی می‌شود و عملیات آبرسانی نزدیک به ۴۰ روستا در دهه فجر امسال به اتمام خواهد رسید.

عباس‌زاده اظهار داشت: هدف‌‍‌گذاری شده تا قبل از شروع فصل گرما سال ۱۴۰۲ (پایان اردیبهشت) آبرسانی به روستاهای باقیمانده در فاز اول به اتمام برسد.

وی افزود: از طرح‌های مهم در مجتمع‌های آبرسانی استان مجتمع خوشاب در منطقه مرزی شهرستان سربیشه است که عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد و نزدیک به ۲۰ روستا را شامل می‌شود اما برای تکمیل آبرسانی در همه محدوده باید طرح تکمیلی اعلام می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در فاز اول شاهد افتتاح مجتمع آبرسانی خوشاب خواهیم بود.

وی گفت:  امیدواریم در برنامه سه ساله تا پایان سال ۱۴۰۳ همه روستاهای استان از آب پایدار برخوردار شوند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور