مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت هوشمندسازی مدارس و ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان هزار و ۲۵۰ مدرسه استان تا پایان شهریور امسال به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

محمد علی واقعی افزود: با توجه به شرایط موجود تاکنون ۵۰۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده و اتصال بقیه مدارس در دست اقدام است.

وی بر پاسخگو بودن مدیران به جامعه مخاطب و افکار عمومی تاکید کرد و اظهار داشت: پاسخگویی به موقع علاوه بر افزایش نرخ رضایتمندی عمومی زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های نظام تعلیم و تربیت و رونق مشارکت در فرایند آموزش و پرورش می‌شود.

واقعی ادامه داد: ارتباط و تعامل مدیران آموزش و پرورش تا کف مدرسه در شبکه شاد باید برقرار و تداوم داشته باشد چرا که این تعامل خود زمینه‌ساز رونق و جهش تولید علم و محتوا در بستر فضای مجازی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به وضعیت موجود و انتشار ویروس کرونا شبکه شاد حتی در صورت بازگشایی مدارس هم به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا آموزش به صورت مجازی و حضوری تداوم داشته باشد.

۱۷۸ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه و ۱۱ شهرستان استان تحصیل می‌کنند.

مدارس استان خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال گذشته تعطیل بوده اما آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و تلویزیون ادامه داشته است.

آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد و تلویزیون همچنان ادامه دارد.