?استاندار خراسان جنوبی گفت: کشت گلخانه ای، راهکاری مناسب در راستای مدیریت منابع آبی و تنوع در محصولات کشاورزی است.
ملانوری با بیان این مطلب در مراسم افتتاح یک واحد گلخانه ای در شهرستان بیرجند و به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: موضوع توسعه گلخانه ها از راهکارهایی است که به منظور مدیریت منابع آبی، اصلاح نوع کشت و توسعه بخش کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد.
?وی ادامه داد: دولت، موضوع توسعه کشت های گلخانه ای را در استان هایی مثل خراسان جنوبی که با کمبود منابع آبی مواجهند، به طور ویژه دنبال می کند.
?استاندار تأکید کرد: در محیط گلخانه، ما می توانیم با مصرف آب کمتر، تولید محصول بیشتری داشته باشیم و با ایجاد تنوع در نوع کشت، نیازهای موجود را مدیریت کنیم.
?ملانوری افزود: با توسعه کشت های گلخانه ای، مدیریت بخش کشاورزی به لحاظ علمی و مهندسی بهتر محقق می گردد.
?وی با اشاره به اقدامات استان در راستای ایجاد ۳۰۰ هکتار فضای گلخانه ای در سال های قبل، خاطرنشان کرد: در قالب نهضت گلخانه ای برای ایجاد ۷۰۰ هکتار فضای گلخانه ای برنامه ریزی شده است.
?استاندار به رشد ۸۰ درصدی این طرح اشاره کرد و گفت: زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح آماده شده تا شرایط برای حضور و فعالیت علاقمندان به کشاورزی صنعتی فراهم گردد.
?ملانوری متذکر شد: علاقمندان، به ویژه تحصیلکرده های بخش کشاورزی می توانند با استفاده از دانش و تخصص خود و حمایت ها و پشتیبانی های دولت، کشاورزی صنعتی را در استان توسعه دهند.
?وی تصریح نمود: کشاورزی صنعتی با ایجاد ارزش افزوده ، درآمد زایی بیشتری به همراه دارد .