معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به بهزیستی استان خبر داد.

 سید محمد رضا طالبی  در آئین رونمایی از الگوی چند جانبه تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی گفت: با توجه به مشکلات معیشتی، سرپرستی معلولان در خانه، کار سختی است و هر چند خانواده فرزندان معلول شرایط سختی را دارند، اما معلولان برکت خانواده ها هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عدالت خداوند متعال، افزود: معلولان اگر در بخشی از بدن کم توان هستند، خداوند آن را در جای دیگری جبران کرده است.

به گفته وی کسب رتبه های برتر کشوری توسط بهزیستی استان، نشانگر آن است که تلاش های بسیاری برای خدمت رسانی به معلولان انجام شده است که در مرکز و استان این تلاش ها دیده می شود.

طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت ها و مشکلات اقتصادی موجود خواستار آن هستیم که بیش از گذشته در این خصوص به خراسان جنوبی کمک شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار گروه های مربوط به طور مرتب در استان تشکیل می شود، تصریح کرد: سال گذشته و امسال هر یک از مواد قانون حمایت از معلولان را بررسی و آنها را منطبق بر شرایط خراسان جنوبی کرده ایم و توانسته ایم این قانون را برای حمایت از سالمندان معلول و دیگر معلولان اجرایی کنیم.

طالبی تصریح کرد: دستگاه های متولی حمایت از معلولان هم موظف هستند تا مواد این قانون را به طور کامل اجرا کنند.

به گفته وی شاید آمار تعداد معلولان استان در روستاها نسبت به جمعیت خراسان جنوبی به دلایلی از آمار کشوری بیشتر باشد، اما باید برای توانمند سازی این معلولان اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی متذکر شد: هر چند در خراسان جنوبی زیر ساخت های لازم فراهم نیست و مردم مشکلات معیشتی دارند اما مردم استان در کارهای خیر مانند کمک به عتبات و معلولان همیشه پیش قدم هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان برای بهزیستی پیش بینی شده که از این میزان، ۲۰ میلیارد تومان آن برای خرید تجهیزات توانبخشی و تهیه جهیزیه است.

طالبی افزود: در مرکز استان اتوبوس های ویژه معلولان مناسب سازی شده و تفاهم نامه ای هم بین بهزیستی و ورزش و جوانان برای استفاده معلولان از فضاهای ورزشی منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال سه درصد معلولان در دستگاه های اجرایی را مرتب پی گیری می کنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور