نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایت‌های صورت گرفته علیه فلسطینیان را جنایت دانست.

 آیت الله عبادی صبح امروز در دیدار استاندار و معاونانش با گرامیداشت ایام عید سعید فطر گفت: ۷۳ سال است که رژیم غاصب اسرائیل، کشور فلسطینیان را اشغال کرده و انواع جنایات را در حق آنان انجام می‌دهد و سازمان ملل، مجامع بین المللی و حتی برخی کشور‌های اسلامی در قبال آن سکوت کرده اند که این سکوت هم جنایت است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو در کشور افزود: نظام جمهوری اسلامی بر مردم سالاری دینی استوار است و این یعنی دولت، خدمتگزار مردم است که مردم باید خدمتگزاران خود را، خودشان آزادانه انتخاب کنند که تخلف مسئولان از این حق آزادانه، خیانت است.

نماینده، ولی فقیه در استان همچنین با تأکید بر اهمیت نامگذاری سال به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: برای تحقق این نامگذاری باید مسئولان طوری عمل کنند که مرهم زخم‌های مردم در بخش اقتصاد باشند و اگر از مردم برای فعالیت در بخش خصوصی حمایت کنیم خودشان مشکلات را حل می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی نیز با تبریک عید سعید فطر گفت: طرح توسعه خاوران که برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی کلید خورده، از سوی وزارت کشور به سایر استان‌ها نیز برای اجرا و توسعه استانها، ابلاغ شده است.

ملانوری افزود: در قالب طرح توسعه خاوران، در مرحله اول سه طرح با اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی به زودی آغاز می‌شود که سرمایه گذاری ۵۰ درصد طرح‌ها در آن با بخش خصوصی است.

وی گفت: قرارگاه پشتیبانی و مانع زدایی را نیز بر ستاد توسعه استان اضافه کرده ایم تا برای سال جاری، برنامه عملیاتی برای تحقق تولید، پشتیبانی و مانع زدایی داشته باشیم.

استاندار همچنین با اشاره به در نظر گرفتن بیش از ۱۱۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات پیش رو در ۲۸ خرداد در خراسان جنوبی افزود: تدارک دستورالعمل های بهداشتی در این شعب نیز دیده شده و مردم با خیال راحت برای رأی دهی در این شعب حضور یابند تا بتوانیم انتخابات سالمی برگزار کنیم.

ملانوری در خصوص وضعیت کرونا در خراسان جنوبی گفت: هم اکنون از پیک چهارم کرونا در این استان عبور کرده ایم و با وجود هم مرز بودن با افغانستان خوشبختانه تا کنون موردی از کرونای هندی در استان مشاهده نشده و آمار بستری‌های کرونایی خراسان جنوبی روبه کاهش است، اما همچنان رعایت دستورات بهداشتی باید جزو الزامات همه ما باشد تا این روند نزولی حفظ شود و شاهد بهبود اوضاع باشیم.