معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در خوسف از افزایش دو برابری اعتبار مرمت قنوات استان در امسال خبرداد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب وخاک همراه با استاندار از طرحافزایش دو برابری اعتبار مرمت قنوات خراسان جنوبی آبیاری تحت فشار در مجتمع کشت وصنعت پیوند خاوران در بخش ماژان شهرستان خوسف بازدید کردند.

اکبری معاون وزیر در امور آب و خاک در این بازدید با بیان اینکه استان خراسان جنوبی دومین استان کشور به لحاظ تعداد قنوات است، افزود: در این استان بیش از ۶هزار ۲۵۰رشته قنات وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰درصد قنوات کشور و این استان مرمت شده است افزود: سال گذشته ۸میلیارد تومان اعتبار برای مرمت قنوات تخصیص یافته و امسال این اعتبار ۲برابر شده و به ۱۴میلیارد تومان رسیده است تا قسمتی از مشکلات قنوات در زمینه کول گذاری، لایروبی و بازسازی اجرا شود.

اکبری با بیان اینکه خراسان جنوبی  یکی از استان های کم آب کشور است که باید رویکرد مدیریت مصرف آب در این استان با جدیت تغییر کند گفت:باید تمام سیتم های آبیاری در استان در باغبانی و زراعت مجهز به سیتم آبیاری میکرو شود وبه کشاورزان توصیه می شود در زارعت وباغبانی روش های میکرو را توسعه دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب وخاک با بیان اینکه استان کم آب هست و استعدادکشاورزی بسیار خوبی دارد افزود: در زمینه محصول زرشک و زعفران این استان جزو استان های سرآمد در جهان است و باید با کاشت گیاهانی که توجیه اقتصادی دارند و محصولات اقتصادی هستند منابع آب را صرف کرده و در توسعه گلخانه ها در این استان تلاش مضاعفی صورت گیرد.

 

اکبری از محدود نبودن منابع مالی برای آبیاری تحت فشار در این استان خبرداد و افزود: در صورت اجرای سیستم آبیاری به صورت میکرو منابع اعتباری آبیاری تحت فشار محدودیتی ندارد و امسال به استان در این زمنیه ۸۰میلیارد تومان اختصاص یافته که تا ۱۲۰میلیارد تومان می توان برای آن در نظر گرفت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله