رئیس میراث فرهنگی زیرکوه گفت: از ۲۷ اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین ۵۸ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیرکوه بازدید کردند.

عباس حبیبی برکوک  اظهار کرد: از ابتدای طرح ستاد خدمات نوروزی در شهرستان زیرکوه برنامه‌هایی چون نصب بنر و معرفی جاذبه‌های گردشگری زیرکوه را داشتیم.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زیرکوه بیان کرد: برپایی دو سیاه چادر و دو بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی را در شهرستان زیرکوه داریم.

حبیبی برکوک گفت: از ۲۷ اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین ۳۸۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، کمپ‌های موقت و کمپ کویر همت آباد زیرکوه اقامت کردند.

وی با تأکید بر اینکه در همین بازده زمانی ۵۸ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیرکوه بازدید کردند، ادامه داد: ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی و بیش از ۳۵ هزار نفر نیز از جاذبه‌های طبیعی زیرکوه بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زیرکوه با اشاره به برخی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بیان کرد: کویر همت آباد و روستای تجنود یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری زیرکوه است که بسیاری از امکانات موجود از کمپ کویر نیز استفاده می‌کنند.

حبیبی برکوک گفت: وجود درختان کهنسال و شناسنامه‌دار چند صد ساله نیز از دیگر جاذبه‌های جذاب برای گردشگران است و در کنار آن می‌توانیم از جاذبه‌های تاریخی چون قلعه حسن بایخان شاهرخت مربوط به دوره سلجوقی، قلعه کوه آبیز مربوط به دوره سلجوقی همچنین قلاع متعدد دیگر که بر بلندای ارتفاعات شهرستان ساخته شده‌اند، نام ببریم.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور