مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از فعالان هنری و کسب و کارهای سینمایی و سمعی و بصری در این استان خبر داد.

ناصر نبی زاده روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد، مهلت تنفس ۶ ماهه و دوره بازپرداخت حداکثر ۵۴ ماهه ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: سقف تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان در داخل استان بررسی می‌شود و تا سقف ۲ میلیارد تومان در تهران و مشروط به طرح توجیهی ارسالی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزشگاه‌های هنری، گروه‌های نمایشی دارای پروانه، موسسات هنری و فرهنگی، شرکت‌های سینمایی، کانون‌های آگهی تبلیغات و رسانه‌ها می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به سامانه www.tohfeh.fargang.gov.ir مراجعه کنند.

نبی زاده گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی داخلی ۲۲۴، تماس بگیرند.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تاکنون ۶ هزار و ۸۴۳ متقاضی دریافت تسهیلات کرونا در استان ثبت‌نام کرده‌اند و سهم خراسان جنوبی از تسهیلات کرونایی یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بوده که ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان استان پرداخت شده است.