#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش غیرحضوری در تمامی مدارس شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان از شنبه ۱۵ آذر ماه به مدت یک هفته دیگر تمدید شد و حضور کادر اجرایی مدارس در شهرستان‌های نارنجی الزامی است.

محمدعلی واقعی اعلام کرد: همه مدارس شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان به مدت یک هفته دیگر به صورت غیرحضوری خواهند بود.

وی با قدردانی از مشارکت فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا در کاهش شیوع ویروس کرونا افزود: در شهرستان‌های نارنجی کادر اجرایی باید برای پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزان و اولیای آنان به ویژه دانش‌آموزان محروم از گوشی هوشمند، در مدارس حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درباره نحوه حضور کادر اداری در شهرستان‌های قرمز و نارنجی نیز عنوان کرد: در شهرستان‌های قرمز استان کادر اداری و اجرایی با یک سوم و در شهرستان‌های نارنجی با ۵۰ درصد کارکنان فعالیت کرده و پاسخگوی ارباب رجوع خواهند بود.

وی بر رعایت فاصله‌گذاری هوشمند و پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مدارس و ادارات آموزش و پرورش دوازده گانه استان تاکید کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساده‌ترین و موثرترین اقدام درخصوص کاهش شیوع و گسترش این بیماری واگیردار خطرناک است.

واقعی با تشکر از صبوری، مشارکت و همراهی اولیای دانش‌آموزان در آموزش و پرورش فرزندان خود، بیان کرد: مردم خراسان جنوبی از دیرباز دغدغه آموزش و پرورش فرزندان خود بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی را داشته و همواره در فرایند یاددهی و یادگیری مشارکت داشته و دارند؛ که این مشارکت در ایام شیوع کرونا، با بسیج همگانی اولیا جلوه‌ای خاص پیدا کرده  است.

وی افزود: فرایند تعلیم و تربیت؛ زیربنای توسعه جامعه بوده و خانواده رکن اساسی این فرایند است.

با توجه به آخرین وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی برای ادامه محدودیت‌ها از روز شنبه (۱۵ آذر) شهرستان طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و ۱۰ شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند. هیچ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت زرد (متوسط خطر) نیست.

براساس رنگ‌بندی قبلی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی که روز جمعه ۳۰ آبان منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های خوسف، درمیان، زیرکوه و سربیشه در وضعیت نارنجی بودند.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از صبح شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و شهرستان‌هایی که به وضعیت نارنجی تبدیل شدند، از روز شنبه (۱۵ آذر) محدودیت‌های مربوط به شهر نارنجی رنگ در آنها اعمال می‌شود.

کلاس‌های درس مدارس خراسان جنوبی ابتدا در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ مهر ماه امسال غیرحضوری و سپس به صورت هفتگی تمدید شد.

همچنین با مصوبه ستاد مدیریت کرونا از ۲۵ آبان ماه آموزش در همه شهرستان‌های این استان غیرحضوری است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.