عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر بیرجند آغاز شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این آیین که مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان استان و فرماندهان نظامی و انتظامی نیز حضور داشتند، گفت: هدف از ساخت موزه‌های دفاع مقدس ایجاد بستر و تهیه ‌زیرساخت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی افزود: خراسان جنوبی از اولین استان‌هایی است که اعتبار مصوب و زمین برای احداث موزه دفاع مقدس در اختیار گرفته و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تا امروز ۳۵ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه نیاز است.

وی بیان کرد: تالارهای فرهنگی، اداری، فنی، یادمان‌های شهدا، مسجد خرمشهر و دیگر ابنیه مورد نیاز طبق نقشه‌های طراحی شده در هفت هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: این پروژه در چهار فاز اجرا می‌شود که برای فاز اول در سال ۹۸ یک میلیارد تومان اعتبار ملی تصویب شد و تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است که امیدواریم تا هفته دفاع مقدس سال آینده این فاز به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه ۳۲ هکتار فضا برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است اظهار داشت: با تکمیل این پروژه جزو پنج استانی خواهیم بود که بزرگترین موزه دفاع مقدس را داریم و همت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

این پروژه در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار اجرا می‌شود که از این میزان ۱۸ هکتار به احداث فضای سبز، ۱۲ هکتار برای ابنیه و فضاهای کاری اختصاص یافته و براساس اولویت فازبندی شده است.