فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: سردار سلیمانی نمونه‌ای از انسان‌های دارای علم و بصیرت بود و همه ما به بصیرت نیاز داریم.

سردار علی قاسمی روز یکشنبه در آیین افتتاح اولین خانه نخبگان علوم انسانی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی افزود: شهید سلیمانی در دوران جوانی طاغوت را به خوبی شناخت، تشخیص داد کی وارد دفاع مقدس شود، در مبارزه با استکبار جهانی جلودار بود و استکبار، داعش، رژیم غاصب اسرائیل، تروریست‌ها، منافقین، آل سعود و سایرین را به طور کامل شناخت.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره بصیرت اظهار داشت: این بیانات راهبردی نشان می‌دهد ما واقعا می‌توانیم امروز با استفاده از نخبگان علمی، فرهنگی و انسان‌های با اراده و با مسئولیت، کارهای بزرگی را انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی به ظرفیت عظیم نیروی انسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید از توان نیروهای علمی و نخبه از جمله در حوزه علوم انسانی که از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، استفاده کنیم.

وی افزود: علم بدون بصیرت بی‌فایده است لذا بصیرت به تعبیر مقام معظم رهبری یک قطب نما است که آدم دارای علم را به شناخت می‌رساند.

سردار قاسمی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در زمینه شناخت فتنه و گرفتار نشدن دوستان و همکاران در موج فتنه سخنان زیادی داشته از جمله در جایی گفته است، ما در موج فتنه و شب تاریک باید همدیگر را تکان دهیم به این معنا که باید همدیگر را بیدار کنیم.

وی تصریح کرد: در جهان امروز با توجه به بحث فضای مجازی و اطلاعات باید هوشیار باشیم و اگر کسی غافل مانده، وی را بیدار کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اینکه سردار سلیمانی وصیت کرده بود به عنوان سرباز ولایت نه به عنوان فرمانده نیروس قدس، در مزار شهدای قدیمی کرمان دفن شود، همان بصیرت است.

وی افزود: سردار سلیمانی تاکید داشت ما ولی زمان خود را بشناسیم و به فرمان او گوش کنیم چراکه او برای ما شاخص است و می‌تواند راه صحیح را به ما نشان دهد.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان ‌جنوبی هم گفت: برای انجام کار علمی و مفید به مولفه هم‌افزایی و استفاده از توان علمی و پژوهشی نیاز است.

مرتضی عظیمی‌فر افزود: با توجه به نقش حوزه علوم انسانی، این علم می‌تواند هدایت‌گر و راهبر باشد به همین دلیل با توجه به ظرفیت خوب دانشگاه پیام نور در استان تصمیم به راه‌اندازی خانه نخبگان علمی علوم انسانی گرفتیم.

خانه نخبگان علوم انسانی امروز با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در محل دانشگاه پیام نور بیرجند افتتاح و فرشته اسدزاده یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به عنوان رییس خانه نخبگان علوم انسانی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان معرفی شد.

وی در این آیین گفت: فعالیت‌های بسیار ارزشمندی توسط نخبگان حوزه‌های متعدد در استان انجام شده است که با افتتاح این مرکز سعی داریم خط موازی با عملکرد سایر نخبگان داشته باشیم.

رییس خانه نخبگان علوم انسانی بسیج علمی خراسان جنوبی افزود: امید است این تعامل به لطف پروردگار ما را به سمت و سویی سوق دهد که بتوانیم ظرفیتی برای حل مساله در استان ایجاد کنیم.

وی گفت: در این مسیر به نگاه حقوقدانان، حوزه علمیه و سایر بخش‌ها نیاز مبرم خواهیم داشت تا در راستای اهداف این مرکز به درستی حرکت کنیم.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی هم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: دانشگاه پیام نور استان دارای ظرفیت نیروی انسانی توانمند در حوزه علوم پایه و انسانی است.

ابراهیم زنگویی زاده افزود: امید است مجموعه این دانشگاه بتواند همکاری مستمر و مفیدی را با همه دستگاه‌های اجرایی و مجموعه سپاه داشته باشد و از این ظرفیت به خوبی در استان استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و رییس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز گفت: ظرفیت‌های خاصی در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی بخصوص در رشته‌های علوم انسانی وجود دارد.

ابراهیم تقی زاده افزود: میانگین سنی اساتید این دانشگاه بین ۳۵ تا ۴۰ سال است و بیش از ۹۰ درصد اساتید به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی وجود دارد اظهار امیدواری کرد که این ظرفیت بتواند کمک خوبی به حوزه علوم انسانی باشد.