استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس شاخص‌ها وضع موجود را احصا و طرح و برنامه‌هایی را تدوین کردیم که در قالب سند توسعه استان به میانگین کشوری که خروج از محرومیت است، نایل شویم.

محمد صادق معتمدیان روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد استان که همزمان با سومین روز هفته دولت در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد افزود: چون برنامه جهشی است بنا داریم از ظرفیت حداکثری دولت، نهادهای حاکمیتی و انقلابی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: برای محرومیت‌زدایی شهرستان زیرکوه با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تفاهم‌نامه منعقد شده تا با کمک این نهاد انقلابی بتوانیم محرومیت را از این منطقه برداریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با تلاشی که نمایندگان پرتلاش استان دارند، امیدواریم بتوانیم روزهای خوبی برای استان داشته باشیم و از شرایط سخت عبور کنیم و در این شرایط سخت اقتصادی که ناشی از ظلم دشمنان نظام است، آینده خوبی را برای استان و این شهرستان مرزی داشته باشیم.

وی افزود: هم‌افزایی با نمایندگان استان یکی از مزیت‌هایی است که با افزایش نگاه ملی و منطقه‌ای برکاتش را برای مردم خواهیم داشت.

معتمدیان بیان کرد: خراسان جنوبی پازلی است از ۱۱ قطعه (شهرستان) که در کنار هم می‌توانند زیبایی‌های استان را به نمایش بگذارند.

وی گفت: استانی با ظرفیت هستیم که باید این ظرفیت‌ها را به کشور معرفی کنیم و ناشناخته بودن ما از مهمترین تهدیدها است که باید این دیار ناشناخته با توجه به نیروی انسانی، گردشگری و تاریخی معرفی شود.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: برای توسعه شهرستان زیرکوه هم مشکلات احصا شده و برنامه‌ریزی کردیم که تعداد زیادی را به تحقق برسانیم.

وی مهمترین عامل برون رفت از وضعیت فعلی را سرمایه گذاری‌های اقتصادی بخصوص در بخش خصوصی دانست و گفت: علیرغم اینکه در کانون‌های ناامنی در منطقه هستیم اما از امن‌ترین استان‌ها هستیم که باید تلاش کنیم در کنار امنیت موجود انسجام را هم داشته باشیم.

معتمدیان عنوان کرد: چند موضوع از اولویت‌های منطقه است که با جدیت به دنبال آن هستیم و یکی مرز یزدان است.

وی گفت: در سال‌های اخیر در زمینه ترانزیت‌ ۴۲۸ درصد افزایش ترانزیت داشتیم و ۳۰ درصد از صادرات کشور به افغانستان از طریق مرز ماهیرود بوده است که امیدواریم یزدان به عنوان مرز دوم رسمی استان بازگشایی شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر به افغانستان با مدیران ارشد این کشور موارد بررسی شد و در بحث بازگشایی بازارچه‌ها به دلیل مباحث مربوط به برادران افغان با مشکلاتی روبه‌رو بودیم اما برای هم مرزی با استان فراه بهترین نقطه می‌تواند مرز یزدان باشد که در اولین سفر به کشور افغانستان این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکونی حضور پیدا کردیم و سال گذشته با تلاش و ‌روحیه جهادی مجموعه مدیران استان و بنیاد مسکن و کمیته امداد ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان در مناطق روستایی آغاز شد که مورد افتتاح قرار گرفت و کار ویژه و ابر پروژه‌های حوزه مسکن در استان بود که در حوزه اشتغال نقش تعیین کننده داشت و بی‌سابقه در کشور بود.

معتمدیان گفت: سهمیه شهرستان زیرکوه از واحدهای شهری ۲۶۰ واحد است که ۱۴۰ واحد اضافه می‌شود و با احتساب این آمار ۴۰۰ واحد از مجموع ۶ هزار واحد شهری ویژه اقشار کم‌درآمد استان در شهرستان زیرکوه ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر نگاهی در همه ادوار داشته باشیم جهت‌گیری نظام و بخصوص دولت تدبیر و امید خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار بوده و یکی از برکات نظام در ۴۱ سال گذشته توجه به مناطق مرزی و کمتر برخوردار است.

وی گفت: علاوه بر شرایط سختی که از سوی دشمنان نظام داشته‌ایم شاهد کارنامه درخشانی در بخش عمرانی و زیربنایی بوده‌ایم در حالی که بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها بر ملت تحمیل شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: وضعیت جاده‎های روستایی و اینکه در حوزه برق‌رسانی اغلب روستاها از نعمت برق برخوردارند و ۹۹ درصد مناطق سکونتی به شبکه برق وصل شدند، خدمات نظام به مردم است.

وی بیان کرد: علیرغم خشکسالی موجود و شرایط اقلیمی خدمات بزرگی در آبرسانی صورت گرفته و به عنوان یکی از اولویت‌های دولت در شهرستان زیرکوه خدمت‌رسانی در حوزه آبرسانی است.

وی گفت: در حوزه بهداشت، مخابرات و ایستگاه‌های دیجیتال خدمات ارزشمندی با دلسوزی توسط بخش‌های مختلف انجام شده و به دنبال این هستیم با تمرکزی که در استان بوده در قبال مرزداران بتوانیم به وظیفه عمل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های سومین روز هفته دولت به شهرستان مرزی زیرکوه سفر کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی آباد مرکز زیرکوه در ۱۵۸ کیلومتری بیرجند است.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان از دوم شهریور همزمان با شروع هفته دولت در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.