برادر ارجمند جناب آقای ربیعی
شهردار محترم منطقه ۲ شهرستان بیرجند

با سلام
احتراما، با آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون، ضمن تقدیر و تشکر از حضور جنابعالی در جمع ساکنین بلوار غدیر، غدیر ۲ و مشاهده و استماع مشکلات و معضلات عدیده منطقه، موارد زیر جهت استحضار و در صورت امکان دستور به رسیدگی و اقدام عاجل به استحضار میرسد:
۱- مسدود بودن خیابان ۱۰ متری ایمان از طرف بلوار غدیر و باز بودن کوچه ۴ متری غدیر ۲ از طرف بلوار غدیر که در واقع هیچ توجیح و توضیحی ندارد و با پیگیری از شهرداری کل مشخص شد که هیچ مصوبه ای هم برای بسته بودن آن وجود ندارد، کم عرض بودن کوچه غدیر ۲ به هیچ وجه برای عبور ترافیک ورودی و خروجی مناسب نمی نماید و همواره صفی از خودروها را در این کوچه شاهد هستیم، به گونه ای که برخی خودروها به محض ورود به کوچه با خودرویی در مقابل خود مواجه گردیده و مجبور به برگشت مسیر طی شده می باشد تا امکان عبور برای خودروی مقابل فراهم آید، بعلاوه نزدیک بودن کوچه غدیر ۲ به فلکه تمنای باران (امام سجاد) نیز سبب ایجاد ازدحام وسایل نقلیه در نزدیکی میدان مذکور میگردد و همچنین عرض کم این کوچه و عدم وجود پیاده رو در ان و در نتیجه شعاع دید ناکافی برای عابرین و رانندگان وسایل نقلیه در هنگام تردد، برای عابرین مخاطره آمیز است. در این خصوص تشکیل شورای ترافیکی شهر و طرح موضوع و مسدود سازی کوچه غدیر ۲ برای تردد وسایل نقلیه و بازگشایی خیابان ایمان به سمت بلوار غدیر مورد استدعا است.
۲- عدم وجود جوب و کانال مناسب برای هدایت روان آب ها و آب باران، سبب تجمیع آن شده و به صورت برکه ای در جلوی برخی منازل مسکونی اطراف محوطه خاکی چاه کارگشا جمع میگردد و امکان تردد به منازل مسکونی را سخت و یا غیر ممکن میسازد. که خواهشمند است مورد توجه قرار گرفته و در برنامه اجرایی آن شهرداری محترم قرار گیرد.
۳- وجود کوچه ی ۴ متری مقابل منازلی که در چهار طرف محوطه خاکی زمین و چاه کارگشا وجود دارد به هیچ وجه مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و در صورت مرتفع سازی در منطقه و یا دیوار کشی اطراف زمین خاکی، این کوچه ها هیچ گونه قابلیتی برای ساکنین نخواهند داشت و تردد را برای ساکنین بسیار سخت خواهد نمود، که با عقب نشینی دادن به این زمین خاکی امکان تعریض کوچه های اطراف فراهم میگردد.
۴- آثار قدیمی اتاقک روی چاهی موسوم به نام کارگشا که در حال حاضر کاملا بلا استفاده و بلاتکلیف راها سازی شده و آثار فروریزش دیواره های آن کاملا مشهود است و امکان فروریزش مجدد آن و وقوع خطرات جانی کاملا قابل پیشبینی است و متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در جهت تخریب و پر کردن چاه مربوطه صورت نگرفته است، همچنین در اطراف این چاه قدیمی به گفته برخی شاهدین موجودات خطرناکی همچون مار و عقرب دیده شده است که مخاطراتی برای ساکنین منطقه محسوب به همراه دارد و مسئله چهره شهری ناپسند آن مضاعف بر همه مسائل و مشکلات یاد شده می باشد.
۵- تردد خودروهای سواری که بعضا با سرعت بسیار زیاد و جنون وار در فضای باز و بزرگ خاکی موصوف حرکت نموده و این زمین را به عنوان پیست مسابقه تلقی نموده و انواع حرکات نمایشی را با خودرو در آن تجربه و تمرین مینمایند که سبب ایجاد گرد خاک گردیده و نیز تحدیدی برای عابرین و بخصوص کودکان است. همچنین بروز امراض پوستی برای فرزندانمان در اثر تماس با خاک های آلوده و آغشته به شیرابه ی زباله ها که به دلیل نبود جوب و کانال جذب خاک میگردد تحدیدی دیگر برای ساکنین است. تعیین تکلیف این زمین خاکی از مطالبات جدی ساکنین است و با پیگیری های انجام شده مشخص شده کاربری آن تاسسیات شهری و مالکیت آن خصوصی است که بهره برداری از آن توجیح و منفعتی برای مالک آن و ساکنین منطقه نداشته و طبق وعده های مسئولین تهاتر زمین موصوف با اراضی دیگر در اختیار شهرداری و تبدیل آن به فضای سبز مورد انتظار است.
در پایان خاطر نشان می گردد متاسفانه کم توجهی و غفلت مسئولین در سنوات گذشته و سکوت و خویشتن داری ساکنین، سبب به حاشیه رفتن مسائل و مشکلات عدیده ی این منطقه گردیده است. و وعده های محقق نشده مسئولین نیز سبب کاهش اعتماد مردم به مدیران و مسئولین شده است. لذا از جنابعالی تقاضامندیم در صورت امکان دستور فرمایید در کوتاه مدت اقداماتی در جهت رسیدگی به مشکلات و معضلات یادشده صورت بپذیرد.
رونوشت:
حضرت آیت ا.. عبادی نماینده معزز و محترم ولی فقیه در استان برای استحضار.
جناب آقای دکتر قناعت استاندار محترم برای استحضار.
جناب آقای دکتر بهترین، شهردار محترم شهر بیرجند برای استحضار و در صورت امکان دستور به اقدام لازم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور